جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با ابراز گلایه از این که چرا در دانشگاه های ما امثال بوعلی سینا تربیت نمی شود، گفت: این که نتوانسته ایم دیگر همانند بوعلی سینا تربیت کنیم برمی گردد به این که روند آموزشی مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه، گفت: این برنامه را باید یکی از برنامه های فاخر فرهنگی بدانیم که امیدواریم به همت دست اندرکاران این برنامه، اجرای برنامه های این چنینی تقویت شود.

امام جمعه همدان با بیان این که در این جلسه هم می توان از امام رضا(ع) حرف زد و هم از کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: حدیثی از امام رضا (ع) نقل شده است که فرمودند اگر صحبت های ما را به مردم برسانید خود مردم علاقه مند ما می شوند.

وی، تنها راه قرار گرفتن در مسیر تعالی را حرکت در مسیر اهل بیت(ع) دانست و گفت: برای رسیدن به تکامل هیچ راه و مکتبی جز قرار گرفتن در مسیر هدایت اهل بیت(ع) نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: اگر جامعه امروز ما به دنبال آن است که به آرامش برسد باید بداند که تنها راه رسیدن به این مقصود قرار گرفتن در تحت حمایت این خاندان است.

وی به حدیثی از امام رضا(ع) در باب دلنسینی سخن اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: از آن جایی که ذات انسان ها فطرت جو است و سخنان اهل بیت(ع) نیر با فطرت انسان ها سر و کار دارد، بنابراین اگر سخن این خاندان به مردم منتقل شود همه عالم شیفته این خاندان خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که از امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ص) تعبیر می شود، اظهار داشت: امام رضا (ع) با وجود شرایط ان زمان در ترویج مسأله علم و آموزش در جامعه بسیار تلاش کردند.

وی در ادامه با بیان این که از وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گله مند هستیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه در فرهنگ امروز کشور از کتاب فراری شده ایم و این اتفاق خوبی نیست.

امام جمعه همدان ادامه داد: یکی از دلایل آن این است که جامعه باور نکرده کتاب یار مهربان است و هنوز هم با کتاب غریبه هستند.

وی با تاکید بر این که فضای مجازی ما را از کتاب و کتابخوانی دور کرده است، اظهار داشت: درست است که امروز عصر تکنولوژی و نرم افزار های به روز است، اما هیچ کدام از این موارد نمی تواند دلیلی برای دوری ما از کتاب باشد، چرا که هیچ کدام از آن ها جایگزین کتاب نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: در جامعه ای که سرانه مطالعه تنها 15 دقیقه در روز است نه تنها نمی توانیم به راحتی رشد کنیم، بلکه باید انتظار ووقع آسیب های بسیاری هم باشیم.

وی ارتباط با کتاب را ارتباط با علم عنوان کرد و گفت: متاسفانه بعضی از مشکلات و مباحث باعث شده است که جامعه مقداری از این شرایط فاصله بگیرد و لذا این جشنواره ها زمینه را ابرای ارتباط بیشتر جامعه با کتاب فراهم می کند.

امام جمعه همدان، توجه در انتخاب کتاب را مهم توصیف کرد و گفت: کتابی را می توان خوب نامید که فرهنگ جامعه را افزایش دهد و سبک زندگی دینی ما را بر هم نزند.

وی بیان این که خواندن تنها یک سبک همانند رمان کار اشتباهی است، بیان داشت: کتاب رمان جامعه را خیال پرداز می کند و خواندن کتاب رمان به تنهایی کار درستی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با ابراز گلایه از این که چرا در دانشگاه های ما امثال بوعلی سینا تربیت نمی شود، خاطر نشان کرد: بوعلی سینا یک نابغه به معنای واقعی کلمه بود و این که نتوانسته ایم دیگر همانند او تربیت کنیم برمی گردد به این که روند آموزشی ما مشکل دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha