جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ سید علی فضل الله اشاره کرد: ضروری است که موسم حج و این تجمع بزرگ اسلامی در های ارتباط میان اعراب و مسلمانان را بگشاید و امت بر محور وحدت قرار بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله روحانی شیعه لبنان  و امام جمعه بیروت در مکه مکرمه با تعدادی از حجاج دیدار و گفتگو کرد.

سید فضل الله در سخنان خود به مفاهیم حج و اهداف آن پرداخت و به سیره حضرت رسول اکرم (ص) و تلاش ایشان برای برپایی جامعه ای انسانی که اسلام با معانی والا و مفاهیم اصیل آن در آن زنده باشد و به جای تفرقه، کشتار و نفرت، برای همبستگی و وحدت تلاش کند، اشاره کرد.

روحانی شیعه لبنانی خواستار عمل به تعالیم اسلام و دوری از خرافات، غلو و افراطی گری شد و گفت: حضرت نبی اکرم (ص) از مکه یک طرح اسلامی انسانی و رسالتی پایه ریزی کرد که هدف آن برپایی پایه های صلح و آشتی در جهان از طریق عمل برای احقاق حق و مخالفت با ظلم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی خواستار اقتدا به رسول الله (ص) در تمامی زمینه ها شد.

سید فضل الله تصریح کرد: از بارزترین نشان های اقتدا به رسول اکرم (ص) عمل به توصیه ها و آموزه های آن حضرت در وحدت بین مردم به ویژه وحدت میان مسلمان است.

موسم حج باید فرصتی برای گسترش روابط و وحدت باشد

وی افزود: از هم گسستگی و فتنه هایی که اکنون در جهان اسلام جریان دارد، به خاطر این است که به کشور های مختلف تقسیم شدیم و ثروت های ما مورد طمع دیگران قرار گرفت و بعد از اینکه دیگران نقاط ضعف ما را یافتند، برای سوء استفاده از آن به ویژه در جهان عرب وارد شدند.

سید فضل الله اشاره کرد: ضروری است که موسم حج و این تجمع بزرگ اسلامی در های ارتباط میان اعراب و مسلمانان را بگشاید و امت بر محور وحدت قرار بگیرند و امت به جای جنگ داخلی به دفاع از مظلومین روی بیاورند.

گفتگو میان کشورهای عربی و اسلامی نزدیک ترین راه برای وحدت است

وی تصریح کرد: کوتاه ترین راه برای بازگشت توازن حقیقی به کشور های عربی و اسلامی و جلوگیری از سوء استفاده و دخالت در امور ما و تلاش برای تسلط بر ما تحت عنوان حمایت، گفتگوی عملی و جدّی میان کشور های ماست و منطق عدم گفتگو باعث نفوذ دشمن صهیونیستی در کشور های ما شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha