چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر(س) توانمندی ها و تلاش جهاددانشگاهی در جهت حل مشکلات فنی و فناورانه و... کشور را حرکتی در مسیر ولایت و تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س)   در دیدار با دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اهمیت موضوع ولایت در نظام معرفتی اسلام گفت: با مرور فرهنگ ناب اسلام، آنچه بیش از همه ما را به خود متوجه می‎کند، اهمیت و جایگاه ولایت است.
وی افزود: یعنی همه چیز بر اساس ولایت بنیان نهاده شده است؛ حرکت و فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه‎های مختلف کشور به خصوص حل مشکلات فنی، علمی و تخصصی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و... همگی حرکت در مسیر ولایت است.
معاون فرهنگی حرم مطهر یادآورشد: امروز ولی امر مسلمین این خواسته بزرگ را از همه آحاد کشور دارند و جهاددانشگاهی نیز پیشگام این عرصه بوده است؛ کار شما در راستای اندیشه‎های مقام معظم رهبری و فرهنگ متعالی مهدویت است، به نحوی که می‎توان گفت از بسیاری از فعالیت‎های فرهنگی و دینی که در این کشور انجام می‎شود نیز مقدس تر است زیرا به اعتلای نظام و جامعه اسلامی کمک می کند.
وی با ذکر این مطلب که به فعالیت‎های جهاددانشگاهی در این عرصه‎ها غبطه می‎خوریم، افزود: جهاددانشگاهی با اقدامات مهم خود به دنبال تقویت جبهه انقلاب و نظام اسلامی و جامعه دینی در مقابل مستکبران وکافرانی است که با انحصارگرایی در همه عرصه‎های علمی و فرهنگی و فناوری و... به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم و به خصوص نسل جوان هستند.
حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی یادآورشد: درست است که  تحریم‎ها و مشکلات اقتصادی ضربه‎های جدی به کشور وارد کرد ولی یکی از مزایای آن، افزایش هم افزایی بین نهادهای مختلف کشور بوده است که این مساله یک خبرو اتفاق بسیار خوشایند است.
وی افزود: استمرار این فرایند بسیار مهم و کلیدی است زیرا اگر مجموعه‎های فرهنگی کشور ظرفیت‎های محدود شده خود را در کنار هم قرار دهند می‎توانیم هر پروژه و فرایند مهمی را که اراده کنیم به مرحله انجام برسانیم.
معاون فرهنگی حرم مطهر اظهارکرد: حرم مطهر در سالهای اخیر دامنه فعالیت‎های خود را ارتقا داده است و امروزه در حوزه فرهنگی برنامه‎های وسیعی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آنها می‎توان به اداره خانواده در این معاونت اشاره کرد که متولی بخش‎های مختلف از جمله بخش جوانان و... است.

وی گفت: از این روی می‎توانیم با ظرفیت‎های بسیار خوبی که جهاددانشگاهی از آنها برخوردار است استفاده کنیم؛ به همین دلیل باید کارگروه مشترکی ایجاد کنیم و فعالیت‎های مشترک را در قالب این کارگروه دنبال کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha