پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین، ارتباط «علم و دانش» با «معرفت و ایمان» را ضروری دانست و با تأکید بر اینکه باید ارتباط حوزه و فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت شود، گفت: عجین شدن فضای علمی با فضای معرفتی و ایمانی موجب گشوده شدن درهای بسته علمی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با اعضای جهاد دانشگاهی استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: همواره از جهاد دانشگاهی خبرهای خوب و امیدوار کننده در حوزه علمی می‌شنویم و این مهم، بسیار امیدوار کننده است.

وی به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره و بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداختند که جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که در تحقق این دستاوردها گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مهارت‌افزایی از رویکردهای خوب در جهاد دانشگاهی است، چرا که مهارت شغلی و رونق تولید ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر چه در عرصه مهارت افزایی سرمایه‌گذاری کنیم برای تقویت رونق تولید و ارتقای کیفی محصولات مؤثر خواهد بود

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط «علم و دانش» با «معرفت و ایمان» را ضروری دانست و با تأکید بر اینکه باید ارتباط حوزه و فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت شود، عنوان کرد: عجین شدن فضای علمی با فضای معرفتی و ایمانی موجب گشوده شدن درهای بسته علمی می‌شود که یکی از راهکارهای رسیدن به این مرحله، وحدت حوزه و دانشگاه است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، تقوا را یکی از مشهورترین واژه‌های قرآنی معرفی کرد که مهجور و مظلوم مانده است، افزود: تقوا، عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند که در عرصه‌های علمی و دانشگاهی بسیار لازم و ضروری است و گرفتاری همه انسان‌ها در زندگی‌شان همین دو مقوله «دانایی عقل» و «توانایی اراده» است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان وامام جمعه قزوین به عظمت شخصیتی و علمی برخی از بزرگان و عالمان دینی، از جمله شیخ انصاری اشاره کرد و با بیان اینکه تقوا هر در بسته‌ای را عنوان کرد: عبادت که خاستگاه تقواست، بسیار مورد توجه علما و بزرگان دینی قرار داشت و هر جا که در مسأله علمی به بن‌بست می‌رسیدند، به عبادت روی می‌آوردند و نتیجه می‌گرفتند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: تقوا صرفاً مختص فضاهای دینی نیست و همه باید تلاش کنیم تا ارتباط تقوا را با فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha