شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 859724
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
سیدجواد حسینی-سرپرست وزارت آموزش و پرورش

حوزه/ حسینی با اشاره به طرح سرباز معلم برای طلاب علوم دینی، از جذب ۷۰۰ نفر در سال جدید خبر داد و گفت: می توان از ظرفیت طلاب برای مدارس امین و روشنا استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید جواد حسینی، در حاشیه جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش خراسان رضوی، به خبرنگاران گفت: ما برای اول مهر چند قول به مردم دادیم که دوباره آنها را تکرار می کنیم. «اول مهر، مدرسه خشتی و گلی در ایران وجود نخواهد داشت»، «مدارس از سیستم حرارتی نفتی کاملا پاک خواهند شد»، «هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود»، «معلمان رتبه بندی می شوند» و «۱۴۲ میلیون جلد کتاب با بیش از هزار عنوان توزیع می شود و هیچ دانش آموزی بدون کتاب نخواهد بود».

وی به سه نمونه مدارس وابسته، غیر دولتی و خرید خدمت در تعلیم و تربیت تحت نظارت آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه متولی رسمی نظام تعلیم و تربیت است و هر کسی خارج از این قالب بخواهد کاری انجام دهد، قانونی نیست؛ مدارس مسجد محور نیز همینگونه اند که از آنها خواسته ایم مجوز لازم را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: می توان از ظرفیت مدارسی که نزدیک مساجد هستند این گونه استفاده کرد که مسجد فعالیت تربیتی انجام دهد و در تعامل با مدرسه باشد.

وی با اشاره به طرح سرباز معلم برای طلاب علوم دینی، از جذب ۷۰۰ نفر در سال جدید خبر داد و اظهار کرد: می توان از ظرفیت طلاب برای مدارس امین و روشنا استفاده کرد و همکاری های پژوهشی میان حوزه و آموزش و پرورش در زمینه کتاب های درسی انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha