شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 859744
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
حجاب

حوزه/ سیده السادات حسینی با انتقاد از اینکه برخی چهره های سرشناس و سلبریتی ها مسئله حجاب را با اعمال غیراسلامی خود زیر سئوال برده اند، گفت: افرادی که به هر شیوه در جامعه اسلامی شناخته شده اند متاسفانه به جای بیان کمبودها، این روزها حجاب و پوشش زنان جامعه اسلامی را با مطالب و نوشته های خود زیرسئوال برده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سیده السادات حسینی از فعالان بسیج و رسانه صبح امروز در جمع تعدادی از آمران و ناهیان از منکر شهر سنندج اظهار داشت: فقه اسلامی از گستردگی و جامعیت بسیار کاملی برخوردار است، لذا عمل کردن به این دستورات مدینه ای فاضله در برابر چشمان ما می سازد.

این فعال رسانه ای ادامه داد: یکی از مهمترین مسایلی که امروز در جامعه اسلامی به شدت مورد حمله و تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته است، مسئله حجاب زن مسلمان است و این روزها بسیاری از شبکه های معاند هزینه های میلیاردی برای کم رنگ کردن این واجب دینی صرف می کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اصل حجاب مربوط به احکام ویژه بانوان اسلامی است و اتکای آن بر تفاوت های طبیعی و ساختاری زن و مرد استوار می باشد، ولی با این وجود غربی ها به دلیل این که اصل عدم توجه به جنسیت در تقسیم کار را محور تمدن و عامل پیشرفت دانسته اند، تحلیل درستی از حجاب و فرهنگ آن ندارند که اینجاست که دین اسلام برتری خود را نسبت به سایر ادیان و تمدن ها نشان می دهد.

حجاب توسط دشمنان به مسئله ای سیاسی تبدیل شده است

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امروز موضوع حجاب توسط دشمنان به مسئله ای سیاسی تبدیل شده است، گفت: در جوامع اسلامی، بر اثر تأثیر متقابل فرهنگ ها، شاهد کاهش کیفیت حجاب هستیم. این پوشش اسلامی با این که به حسب ظاهر، بار سیاسی ندارد، ولی بر خلاف انتظار، دیروز و امروز در معرض شدیدترین حملات قرار گرفته است.

این فعال بسیج خواهران ادامه داد: خداوند متعال در قرآن خطاب به پیامبر درباره حجاب می فرماید:« قل للمؤمنین یغضّوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون/ به مردان مؤمن بگو: چشمانشان را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و کانون عفت خویش را حفاظت نمایند. این عمل برای آنها پاکیزه تر است. تحقیقاً خداوند به آنچه انجام می دهید، آگاه است.

وی با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص به پوشش نیست، اظهار داشت: نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‌ای راه نروند که با نشان دادن زینت‌های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.

حسینی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 31 از سوره نور می فرماید: ««وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ؛ / و آن‌طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.»

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه دلایل و مستندات زیادی درباره حجاب در دین اسلام و حتی دیگر ادیان الهی وجود دارد، گفت: لذا اگر به دنبال جامعه ای سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری هستیم، باید مسئله حجاب که انواع مختلفی دارد در بین زنان و مردان نهادینه گردد و تحقق این امر ملزم به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

برخی سلبریتی حجاب را زیر سئوال برده اند

حسینی با انتقاد از اینکه برخی از چهره های سرشناس و سلبریتی این روزها مسئله حجاب را با اعمال بعضا غیراسلامی خود زیر سئوال برده اند، گفت: افرادی که به هر شیوه در جامعه اسلامی شناخته شده اند متاسفانه به جای بیان مشکلات اصلی جامعه و کمبودها، این روزها مسئله حجاب و پوشش زنان جامعه اسلامی را با مطالب و نوشته های خود زیرسئوال برده اند که این وضعیت به هیچ وجه نه نظر شرعی درست است نه از نظر عرفی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha