جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دین اسلام همواره بر اهمیت و تأثیر خانواده بر تمام ابعاد و سطوح جامعه تأکید و همواره افراد جامعه را به تشکیل خانواده‌ای اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی سفارش کرده است، اما متأسفانه با نفوذ فرهنگی غربی در جامعه اسلامی این مسئله کم‌رنگ شده و جوانان به ازدواج‌های شرعی و قانونی کمتر روی می‌آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست با خبرنگاران، با اشاره به رسالت رسانه‌ها در رفع مشکلات و نواقص فرهنگی موجود در جامعه، بر نقش‌آفرینی ویژه رسانه‌ها بر حفظ و تقویت جایگاه نهاد خانواده تأکید کرد.

وی افزود: دین اسلام همواره بر اهمیت و تأثیر خانواده بر تمام ابعاد و سطوح جامعه تأکید و همواره افراد جامعه را به تشکیل خانواده‌ای اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی سفارش کرده است، اما متأسفانه با نفوذ فرهنگی غربی در جامعه اسلامی این مسئله کم‌رنگ شده و جوانان به ازدواج‌های شرعی و قانونی کمتر روی می‌آوردند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به آمار طلاق در جامعه تصریح کرد: متأسفانه شاهد رشد روزافزون آمار طلاق در جامعه امروزی هستیم و باید بدانیم که رشد صعودی این آمار پیامدهای مخربی را برای جامعه اسلامی در بردارد.

وی افزود: یکی از دلایل رخ دادن طلاق در جامعه، عدم تعهد فرد به نهاد خانواده و همسر است که این عدم تعهد یکی از پیامدهای فشار اقتصادی به افراد جامعه و دلسرد شدن آن‌ها به خانواده و زندگی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه عدم تعهد افراد به خانواده در مراحل بالاتر سبب عدم تعهد افراد به جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: پیامدهای مخرب طلاق تنها مربوط به نهاد خانواده نمی‌شود و همواره دامن‌گیر جامعه اسلامی نیز هست.

وی افزود: عدم تعهد به خانواده و جامعه سبب بروز معضلات اجتماعی متعددی می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین معضلات آن بروز روابط خارج از عرف و شرع در میان جوانان جامعه است که سبب بروز پیامدهای مخرب فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان این‌که خانواده کوچک‌ترین عضو جامعه اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن است و در این خصوص مادر مؤثرترین نقش را ایفا می‌کند، اظهار داشت: شناخت مادر از آموزه‌های دینی به‌یقین سطح هنجارشکنی‌ها جامعه را کاهش خواهد داد و این‌گونه می‌توان جامعه منتظر امام زمان (عج) داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که فعالان فرهنگی و رسانه‌ها باید نخست مشکلات جامعه را ریشه‌یابی و با ارائه راهکارهای مؤثر و کاربردی، متولیان را وارد فاز اجرایی کنند، ابراز داشت: این راهکارها به یک قانون کلی در جامعه برای کاهش ناهنجاری‌ها به کار گرفته خواهند شد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: اگر مشکلی در جامعه ایجاد شده و یا بی‌فرهنگی‌هایی دیده می‌شود، نخست باید ریشه آن را در خانواده جست‌وجو کرد، ازاین‌رو هرچقدر درزمینهٔ اعتلای این نهاد فعالیت شود نتیجه بهتر و متعالی‌تری دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha