جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح توسعه مسجد شهر بلاکبرن مورد موافقت شورای شهری قرار گرفت

حوزه/ مسجد رضوان در شهر بلاکبرن در لانکشایر طرحی برای توسعه ساختمان داخلی و خارجی داده بود که شورای شهر با رای مثبت توسعه این مرکز اجتماعی اسلامی 40 ساله را ممکن ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از تلگراف لانکشایر،  طرح توسعه مسجد رضوان در شهر بلاکبرن در لانکشایر بریتانیا مورد موافقت شورای شهری قرار گرفته است. این مسجد که به مدت بیش از 40 سال به عنوان یک مرکز اجتماعی-اسلامی به مسلمانان خدمت کرده، است، برای ساخت و ساز و توسعه  چراغ سبز دریافت کرد.

قرار است این مرکز اسلامی دارای سالن نمازخانه بزرگتری برای نمازگزاران زن و مرد، همچنین وضوخانه بهتر، تسهیلات آماده  سازی مراسم کفن و دفن، اتاق آی تی، فضای انبار و یک دفتر اداری شود. سالن اجتماعی کنونی مسجد دست نخورده باقی می ماند.

ده ها نامه در حمایت از توسعه مسجد ارسال شده و تنها چند مخالفت ناچیز وجود داشته اند.

ربکا هالیول از اعضای شورای شهر در پاسخ به مخالفانی که نبود پارکینگ را بهانه کرده بودند گفت: اطلاعات پشتیبانی اذعان می کند که این هیچگونه فضای پارکینگ در محل را اضافه نخواهد شد.

وی افزود: در ادامه بیان می شود که نمازگزاران و محصلان فعلی در حال حاضر از پارکینگ داخل خیابان در منطقه استفاده می کنند و این مکان برای استفاده کنونی کفایت می کند و نیازی به تغییرات بیشتر در پارکینگ نیست. و هم اکنون نیز یک هماهنگی غیررسمی اشتراکی حمل و نقل برای نمازگزاران وجود دارد.

سخنگوی انجمن مسلمانان نیز افزود: در حالی که در طرح مذکور قید شده که اندازه ساختمان تا حدی افزایش می یابد ، این امر به منظور فعال سازی یک بازسازی داخلی و فراهم کردن گردش بهتر و فضای بیشتر و مناسب تر برای اعضای جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha