پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خبرنگار

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: اولین و مهمترین دغدغه فکری خبرنگار، امنیت شغلی، بیمه و.... است، لذا متولیان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه سریعتر نسبت به رفع معضلات در حوزه رسانه ها اقدام عاجل انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی ظهر امروز به مناسبت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار با جمعی از فعالان رسانه ای و فضای مجازی در شهرستان کامیاران دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در این دیدار اظهار داشت: رسانه ها چشم بیدار جامعه اند و حضور و عملکرد آنها باعث هویدا شدن مشکلات و پیدا کردن راهکار حل مشکلات می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه خبرنگاران، سربازان جبهه جنگ نرم هستند، گفت: در تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان این اصحاب قلم و خبرنگاران هستند که در مقابل این هجمه ها و ناتوهای فرهنگی قرار می گیرند، لذا دولت و نهادهای متولی باید نهایت پشتیبانی خود را از این قشر داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگار باید انقلابی، تحول گرا و با تقوا باشد، بیان داشت: متاسفانه در برخی موارد دیده شده که برخی از افراد و مدیران متخلف برای پنهان ماندن مفاسد خود اقدام به تطمیع رسانه ها و خبرنگاران می کنند که این کاری قبیح و غیراخلاقی است، لذا خبرنگاران باید مواظب باشند فریب این دام های شیطانی را نخورند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: یکی دیگر از صفات خبرنگاران این است که در نوشتار و گزارش های خود حد انصاف و میانه روی را رعایت کنند و به حریم خصوصی افراد ورود پیدا نکنند و همواره خداوند متعال را بر اعمال خود ناظر ببینند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قشر خبرنگار در سال های اخیر مشکلات زیادی را تحمل کرده است، گفت: اولین و مهمترین دغدغه فکری خبرنگار، امنیت شغلی، بیمه و.... است، لذا متولیان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه سریعتر نسبت به رفع معضلات در حوزه رسانه ها اقدام عاجل انجام دهند.

وی تصریح کرد: بی شک اگر این مشکلات حل نشود خبرنگار نیز هرگز نمی تواند رسالت مقدس خود را به نحو احسن انجام دهد، لذا زمانی که خبرنگار بدون دغدغه به انجام امور خود مشغول می شود، بهتر می توان به مشکلات و ناهنجاری های جامعه برسیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در ادامه به برخی از آفت های حوزه رسانه در داخل کشور اشاره کرد و بیان داشت: برخی از خبرنگاران هیچ گونه دوره خبرنویسی و یا خبرنگاری ندیده اند و تنها با داشتن یک کارت خبرنگاری، به عنوان خبرنگار خود را معرفی می کنند.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود تاکید کرد: از سازمان های متولی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم که نسبت به بسترسازی برای رسانه ها و خبرنگاران حرفه ای نهایت تلاش را داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha