جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کوهساری

حوزه/ رویکرد رسانه حوزه این بوده که در حیطه کار رسانه ای، فقط به کار خبری بسنده نکنیم؛ بلکه در کنار فعالیت های خبری، رویکردهای جریان سازی، خبرسازی و گفتمان سازی را نیز پیگیر باشیم؛ لذا کار ما صرفا کار خبری نیست و توجه به ابعاد علمی حوزه نیز داریم تا بتوانیم منعکس نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید کوهساری در نشست با حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی که در حاشیه بازدید مدیر و معانین جامعه الزهرا (س) از رسانه رسمی حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی رسانه حوزه های علمیه آن است که «خبرگزاری حوزه»، خبرگزاری تمام حوزه های علمیه باشد و تمام اخبار حوزه های برادران و خواهران را پوشش داده و فقط معطوف به اخبار ایران نباشد.

وی ابراز داشت:‌ افکار عمومی خارج از کشور، به تقسیم بندی های حوزوی درونی ما توجهی نداشته و انتظار آنان این است که اگر به خبرگزاری حوزه مراجعه کنند، بتوانند با تمام اضلاع حوزه آشنا شوند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: رویکرد دوم ما این بوده که در حیطه کار رسانه ای، فقط به کار خبری بسنده نکنیم؛ بلکه در کنار فعالیت های خبری، رویکردهای جریان سازی، خبرسازی و گفتمان سازی را نیز پیگیر باشیم؛ لذا کار ما صرفا کار خبری نیست و توجه به ابعاد علمی حوزه نیز داریم تا بتوانیم منعکس نماییم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: تلقی بیرونی از این خبرگزاری این است که هنگامی که به آن مراجعه می کنند، با حوزه های علمیه، قدمت  و علمیت آن مواجه می شوند؛ ‌لذا ما خود را میراث دار امتداد تاریخی ارزشمند از زمان حضور ائمه معصومین (ع) تا به امروز می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان داشت: حوزه های علمیه، حوزه های دامنه دار و پرسابقه ای بوده که از نظر جغرافیایی محوریت آن جابجا شده و به قم رسیده است.

وی اظهار داشت: ما امتداد کار خود را حوزه علمیه قم نمی بینیم؛ تمام حوزه های علمیه، شبکه و هویت واحدی دارند و باید بتوانیم از این مدیریت واحد پرسابقه تمدنی خوب دفاع کنیم؛ اگرچه از این آرمان ها فاصله داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: رویکرد سوم رسانه رسمی حوزه این است که نسبت حوزه های علمیه با انقلاب اسلامی به عنوان پدیده تحول ساز تاریخی، نسبتی شفاف باشد؛ چراکه حوزه های علمیه پشتیبان، ناظر، نظریه پرداز و رصدگر نظام انقلاب اسلامی است و تلاش می کنیم ارتباط دو سویه را ایجاد نماییم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: ما هم باید نسبت به مطالبات از حوزه پاسخگو بوده و هم نسبت به بسیاری از مسائل، مطالبه گر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: تقویت نقش حوزه های علمیه در عرصه بین الملل در راستای تحولات فکری، معرفتی و فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در رسانه رسمی حوزه دنبال می کنیم.

وی با بیان این مطلب که به دنبال ارتقاء معیارهای فنی و استانداردها در رسانه حوزه هستیم، اظهار داشت: به شهادت کارشناسان امر و برخی از آمارها و تحلیل های بیرونی، رتبه خبرگزاری حوزه در میان سایت ها و خبرگزاری های دینی جایگاه قابل قبولی است وارتقاء قابل توجهی داشته ایم؛ البته هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: تقویت ابعاد اجتماعی حوزه های علمیه از دیگر فعالیت های رسانه رسمی حوزه بوده و تلاش داشتیم به تمام جریان های فکری-معرفتی و جریان های اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه را پوشش دهیم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: اهتمام به جایگاه نظام، انقلاب، مراجع عظام تقلید و اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب از برنامه های محوری رسانه رسمی حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: امروز خبرگزاری حوزه به مرجعیتی دست پیدا کرده است که دغدغه مندان و علاقمندان بسیاری برای دریافت اخبار به این خبرگزاری مراجعه می کنند.

وی بیان داشت: یکی از سیاست های راهبردی رسانه حوزه این است که نقش حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) را برجسته نماید؛ چراکه شاهد خلأ و محرومیتی از جهت تاریخی در این زمینه هستیم و باید جدی تر به این موضوع بپردازیم تا بخشی از کاستی های تاریخی جبران شود؛ از جهت دیگر مقوله زنان در جایگاه جمهوری اسلامی از مقوله هایی است که در افکار عمومی و بین المللی همراه با سوء برداشت ها و تهاجماتی مواجه بوده است؛ لذا تصورات مخشوش و مغلوطی از جایگاه زنان در جمهوری اسلامی وجود دارد که باید درست شود.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: اعتقاد داریم دفاع از حوزه های علمیه، دفاع از انقلاب و نظام است و در این راستا حرکت می کنیم.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه ابراز داشت: کاراکتر جامعه الزهرا (س) در خارج از ایران، بسیار بالاست و خروجی های بسیار مناسبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان خاطرنشان ساخت: آمادگی داریم محدوده عرضه اخبار فعالیت های بانوان را گسترش داده و گزارشات بیشتری را منعکس نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • CA ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    1 0
    مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشند تا مردم از همه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمایند. به صورتی شایسته از انحراف جلوگیری کنند و اگر کسی انحرافی دید با آرامش در رفع آن بکوشد. بطور کلی مطبوعات باید یک بنگاه هدایت باشند، یعنی به صورتی که اگر دست مردم بیافتد مردم هدایت شوند. امام خمینی (رحمه الله علیه) صحیفه امام،
  • علی JP ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    1 0
    درود به حاج آقای کوهساری