پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اختتامیه میثاق طلبگی همدان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، امام خمینی و شیخ مفیدها را تربیت شده حوزه عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ، حوزه ها ثابت کرده اند که ظرفیت ساختن شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی نوری همدانی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته در آیین اختتامیه دوره میثاق طلبگی، گفت: طلبگی تنها به معنای درس خواندن نیست، بلکه زمینه ای برای دست پیدا کردن و شناخت راه سعادت است.

وی با بیان اینکه تفقه در دین رشته بسیار عالی است که امروز شما پا در این عرصه نهاده اید، ادامه داد: هر جا انسان حضور دارد، مشکلات هم وجود دارد و این از ویژگی های انسان است که در کنار مشکلات به کمال برسد، اما حضور در حوزه جز بهترین راه ها برای رسیدن به کمال است و در این رشته رسیدن به قرب الهی فراهم تر است.

عضو خبرگان رهبری، امام خمینی و شیخ مفیدها را تربیت شده حوزه عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ، حوزه ها ثابت کرده اند که ظرفیت ساختن شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی نوری همدانی را دارند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تبریک به طلاب حاضر در دوره میثاق طلبگی، یادآور شد: با وجود آن که این رشته، رشته بسیار مبارکی است، اما مشکلات بسیاری خصوصا در زمینه اقتصادی در آن وجود دارد که ارزش کار شما را دو چندان می کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، سه شرط را جز الزامات موفقیت در حوزه برشمرد و گفت: تقوا و پرهیز از گناه، خوب درس خواندن و انقلابی بودن سه شرطی است که طلاب باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: پرهیز از گناه به این معنی نیست که ما انتظار داریم طلاب معصوم باشند، اما انتظار می رود که در دوری از گناه و انجام ندادن آن مصمم باشند. در کسب علم هم طلبه هیچ گاه نباید نا امید شود.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به شرط سوم موفقیت در حوزه، خاطر نشان کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید با عمل انقلابی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنند و به آن جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در پایان با تاکید بر لزوم داشتن هدف مشخص، اظهار داشت: قرن هاست که علمای ربانی و حوزه های علمیه دین مردم را نگه داشته اند و امروز این وظیفه بر عهده شما است و باید بدانید که چه طور آن را محقق کنید.

آشنایی طلاب جدید با فضای حوزه

حجت الاسلام محسن کریمی، مدیر مدرسه قرآنی امام حسین (ع) و مدیر اجرایی دوره میثاق طلبگی سال 98 همدان نیز در سخنانی گفت:دوره تربیتی با محوریت معاونت تهذیب حوزه های علمیه هر سال در سراسر کشور برگزار می شود و امسال نیز در همدان به میزبانی مدرسه قرآنی امام حسین (ع) برگزار گردید.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: طلاب جدید، در دوره میثاق طلبگی هم داوطلبان با فضای حوزه آشنا می شوند و هم اساتید و مدیران می توانند از نزدیک آنان را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی به برنامه های دوره میثاق طلبگی حوزه همدان اشاره کرد و افزود: برگزاری روزانه سه کلاس آموزشی، انس با قرآن، توجه به نماز اول وقت، بازی و مسابقه در محیط های مختلف و اردو از مهم ترین برنامه ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha