جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: علم و پژوهش یکی از بال‌های پرواز فرزندان است، اما در کنار آن باید بال معنویت و دین باشد؛ چراکه اگر دانش آموزان با این دو بال پرواز کنند خدمات مفید و اثرگذاری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با مدیر جدید و مسئولان آموزش و پرورش بجنورد، با اشاره به تأثیرگذاری ویژه معلمان در تربیت نسل آینده کشور، به تبیین جایگاه و رسالت خطیر نهاد آموزش و پرورش پرداخت.

وی در ادامه گفت: معلم ما نباید مقلد باشد، بلکه باید مانند چشمه‌ای باشد که همیشه در حال جوشش باشد، زیرا اگر معلم جوشش فکری داشته باشد و به سرمنشأ وصل و خودش اهل فکر و تحلیل و تفکر باشد بچه‌ها را هم این‌گونه بار می‌آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که دانش‌آموزان علم را برای خود فضیلت دانسته و برای نمره درس نخوانند تا شخصیتی کارآمد برای نظام باشند.

وی ادامه داد: در این راستا علم و پژوهش یکی از بال‌های پرواز فرزندان است، اما در کنار آن باید بال معنویت و دین باشد، چراکه اگر دانش آموزان با این دو بال پرواز کنند خدمات مفید و اثرگذاری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مدیران آموزش و پرورش، اظهار کرد: در دو محور علم و معنویت که بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید کرده هرچه در توان دارید به کار برید؛ زیرا دانایی منجر به توانایی می‌شود و از سوی دیگر معنویت و اخلاق پشتوانه معرفت و دین‌داری است.

وی افزود: اخلاق ظرف دین است؛ بر این اساس اگر کسی اعتقادات خوبی داشته باشد اما اخلاق نادرستی داشته باشد مانند ظرفی می‌مانند که محتوای خوبی دارد اما ظرف آن کثیف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علم وقتی ارزشمند می‌شود که در ظرف معنویت و اخلاق قرار بگیرد، درواقع معنویت و اخلاق ظرف و علم مظروف است این مظروف باید در ظرف زیبا قرار بگیرند تا آثار خود را داشته باشد و تحول‌آفرینی کند.

وی تصریح کرد: در این راستا مدیر مدرسه کلیددار علم و معنویت بوده و باید تلاش کند دانش آموزان را به بهترین وجه تربیت دینی و علمی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نقش تربیتی معلم از پدر و مادر بیشتر است، اضافه کرد: حرکات، سکنات، گفتار و طرز گویش و تفکر معلم در فرزندان ما اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس از خانمی که با وضعیت نامناسب حجاب بر سر کلاس می‌رود نباید توقع داشته باشیم دانش‌آموز او باحجاب باشد، اما از سوی دیگر اگر معلم اهل عمل و رعایت باشد تأثیر مستقیمی در پرورش دانش‌آموزان دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha