پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحران کشمیر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی لغو وضعیت خودمختاری استان جامو و کشمیر توسط دولت هند مجمع تشکل های بین المللی در مورد حوادث کشمیر بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:

این روزها که خبرهای تلخی از سرکوب مردم مظلوم کشمیر می آید امت اسلامی، سازمانها و فعالان حقوق بشری و رسانه های پر مدعا کجایند که فریاد مظلومیت همنوعان خود را به دنیا برسانند؟

حرف ما همان حرف خمینی کبیر است که فرمود: اگر توحید کلمه کنید، چطور هندوی بدبخت می تواند کشمیر عزیز را از ما بگیرد.

کسی که خود را نخست وزیر ملتی یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون نفری مینامد چگونه خود را بازیچه و دنباله رو، انسان نماهایی، مانند نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی قرار میدهد و درس زن و کودک کشی و مسلمان کشی او را پس میدهد؟ آری کسی که نتانیاهو را برادر و دوست نزدیک خود بنامد در رفتارش نیز همانند او خواهد بود.

در دوره جدید نخست وزیری آقای مودی چرخشی آشکار در سیاست های دولت هند نسبت به مسلمانان دیده می شود که جای نگرانی دارد. قرنهاست مسلمانان در کنار دیگر ادیان و مذاهب در هندوستان با مسالمت زندگی می کنند. ملت هند باید هوشیار باشند که چه دستهایی در حال کشاندن این تمدن با عظمت و این مردم شریف به سوی تفرقه و دشمنی است.

ملت هند نباید اجازه دهند دولتشان بازیچه مجموعه حقیری مانند رژیم صهیونیستی قرار گیرد و اهداف تفرقه افکنانه و نژادپرستانه آن را دنبال نماید.

نهادهای حقوق بشری و دادگاه های بین المللی لازم است، مسببان جنایات اخیر در کشمیر عزیز از جمله آقای مودی را مورد تعقیب قضایی بین المللی قرار دهند و به جرم جنایت علیه بشریت و نسل کشی محاکمه و محکوم نمایند.

در پایان ۷۸ عضو فعال مجمع تشکل های بین الملل، ضمن محکومیت رفتار غیر انسانی دولت هند، آن را نقض آشکار حقوق بشر دانسته و از امت اسلامی، تمامی ملت های بیدار، دُوَل آزاد اندیش ، سازمانهای بین المللی و رسانه های جهانی میخواهد که بدون فوت وقت در حمایت از مردم مظلوم کشمیر دست به اقدامات عملی زنند و از ریخته شدن خونهای بیشتر و روا داشتن ظلمی فراتر در حق این ملت مظلوم جلوگیری نمایند.

گفتنی است روز دوشنبه گذشته دولت هند وضعیت خودمختاری استان جامو و کشمیر را که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند، لغو کرد.

دولت پاکستان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد در واکنش به لغو قانون «وضعیت خودمختاری» منطقه کشمیر تحت کنترل هند و تقسیم آن به ۲ بخش مجزا، اسلام‌آباد روابط تجاری با دهلی نو را به حالت تعلیق در می‌آورد.

همچنین، در واکنش به تحولات اخیر، سفیر هند از پاکستان اخراج شد.

عمران خان نخست‎وزیر پاکستان نیز از جامعه بین‎الملل خواست مانع از وقوع نسل‌کشی در کشمیر تحت کنترل هند شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha