جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همدلی مسیحیان و مسلمانان اندونزی در ایام عید سعید قربان

حوزه/ دو کلیسا در جاوای شرقی واقع در اندونزی برنامه های مراسم دعای روز یکشنبه را به گونه ای تنظیم کرده اند که با نماز عید سعید قربان مصادف نشده و مزاحمتی برای جامعه اسلامی ایجاد نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، کلیسای عیسی مقدس در مالانگ، جاوای شرقی در اندونزی اعلام کرد که مراسم دعای روز یکشنبه این هفته را در راستای همدلی با مسلمانان لغو می کند تا جاده های اطراف و خیابان ها برای مسلمانانی که قصد دارند در نماز عید قربان در مسجد جامع مالانگ شرکت کنند، باز بماند. گفته می شود این مسجد و کلیسا در مجاورت هم واقع شده اند.

آبرتو جونوموی سرپرست کلیسا گفت: عید قربان در گذشته نیز چندین مرتبه با مراسم یکشنبه مصادف شده و فعالیت های مسجد با دعای صبحگاهی همزمان می شود که بهم ریختگی ایجاد می کند.

وی روز جمعه گفت: ما همیشه با یکدیگر تعامل داریم. و خوشحالیم که از طریق همدلی متقابل می توانیم صلح دینی را در مالانگ برقرار سازیم.

در این میان کلیسای پروتستان امانوئل مالانگ نیز که در نزدیکی یک مسجد واقع شده، با تغییر زمان دعای صبحگاهی یکشنبه، از مصادف شدن آن با عید سعید قربان جلوگیری کرده است.

ریچارد ساکایونو از کشیشان این کلیسا گفت: به هر حال ما منتظر می مانیم تا نماز عید  به پایان برسد زیرا می خواهیم به دوستان مسلمان احترام بگذاریم.

ریچارد با بیان اینکه دو کلسیا و دو مسجد از زمان تاسیس شان در 100 سال پیش تاکنون روابط متقابل خوبی داشته اند افزود: ما عادت داریم وقتی طرف مقابل فعالیت های مذهبی مهمی در پیش داشته باشند، با یکدیگر همکاری کنیم. بعضی اوقات نیز ما در مواقع خاص از پارکینگ مسجد استفاده می کنیم

عبدالعزیز، بانی مسجد جامع مالانگ گفت که وی و همکارانش مقامات کلیسالا از برنامه های مسجد آگاه کرده اند. به گفته عبدل، حداقل 55 هزار نفر برای اقامه نماز عید به مسجد خواهند آمد.

وی افزود: ما همیشه به نمازگزاران می گوییم که به گونه ای وارد مسجد بیایند که برای اعضای کلیسا مزاحمت ایجاد نکرده و در فضای اطراف کلیسا تجمع نکنند تا خدایی نکرده مانع عبادت آنان شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha