چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نخستین جشنواره عید سعید قربان در بلفاست برگزار می شود

حوزه/ مرکز اسلامی شمال بلفاست برای نخستین بار امسال جشنواره ای به مناسبت عید سعید قربان برگزار می کند. در این جشنواره فعالیت های مفرح برای کودکان، باجه های هنری-فرهنگی و چادرهای عقیدتی برپا خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از belfastlive، مراسم جشنواره عید سعید قربان که برای نخستین بار در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی برگزار می شود، تقریبا 4 هزار یورو هزینه برداشته و مرکز اسلامی بلفاست این جشنواره را برنامه ریزی کرده است که امروز یکشنبه 11 آگوست در باغ های بوتانیکا برپا خواهد شد.

زورینا احمد از برگزارکنندگان این مراسم که در شمال بلفاست زندگی می کند می گوید: ما در جامعه اسلامی یک گفته داریم با این مضمون، آنگونه که گردهم جمع می شویم، همان شیوه زندگی ماست.

وی افزود: در راستای همین بینش نیز جشن عید را برگزار می کنیم و قرار است باغستان بوتانیکا غرق رنگ ها، صداها، طعم ها و عطر و بوی خوشایند باشد و بهترین  های جامعه اسلامی در اینجا حضور خواهند داشت.

احمد خاطر نشان کرد: قرار است فعالیت های مفرح و آزادی برای کودکان داشته باشیم، باجه های هنری، غرفه های فرهنگی برپا کنیم و چادرهای عقیدتی به همراه هنرمندان حناگذاری نیز خواهیم داشت. غذا از سرتاسر  جهان برای فروش گذاشته شده و گزینه های مختلف غذایی از سبزی خواران، خام خواران و گزینه های حلال نیز در میان غذاهای محلی ارائه می شوند.

سیلویا مکآوی مقام روابط نژادی در شهر بلفاست نیز گفت: ما این را یک فرصت ارزشمند به هدف ارتقاء همدلی و همبستگی در میان همسایگان می دانیم.

وی افزود: ما همه می توانیم از یکدیگر بیاموزیم و چه راهی بهتر از غذا، تفریحات سالم و لذت بردن در کنار یکدیگر برای تقویت گفتمان و تعامل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha