جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حج شاید در نگاه اول یک سنت دینی و مذهبی باشد، ولی در اصل حج نماد اتحاد، انسجام و قدرت نمایی جهان اسلام در برابر کفر می باشد. امروز حج حرکتی بزرگ در حوزه سیاست جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت السلام و المسلمین عباس عربیان صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان به تفسیر و تبیین پیام مقام معظم رهبری به زائران خانه خدا پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: موسم حج هر ساله با حضور میلیون ها نفر از مسلمانان جهان در  ایامی خاص صورت می گیرد که نماد اتحاد، وحدت و برادری مسلمانان و حامل صلح برای جهانیان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در این ایام مبارک، مسلمانان در کنار هم از هر رنگ و نژاد به فریضه واجب حج می پردازند و این فرصتی بسیار مغتم برای بسط بیشتر روابط بین برادران دینی است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به پیام مقام معظم رهبری به زائران بیت الحرام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی مهم به مناسب ایام مبارک حج تمتع نکات بسیار مهمی را یادآوری نمودند که بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: معظم له در این پیام می فرمایند:« در حج، اکسیر ذکر و عبودیت که عنصر اصلی در تربیت و پیشرفت و اعتلای فرد و جامعه است، ‌در کنار اجتماع و اتحاد که نماد امت واحده است، و همراه با حرکت بر گرد مرکز واحد و در مسیری با هدف مشترک که رمز تلاش و تحرک امّت بر پایه‌ توحید است، و با یکسانی آحاد حج‌گزار و نبود تمایز که نشانه‌ برداشتن تبعیض‌ها و همگانی کردن فرصتها است، مجموعه‌ ای از پایه‌های اصلی جامعه اسلامی را در نمایی کوچک نشان می دهد. هر یک از احرام و طواف و سعی و وقوف و رمی و حرکت و سکون در اعمال حج یک اشاره‌ نمادین به بخشی از بدنه‌ تصویری است که اسلام از اجتماع مطلوب خود ارائه کرده است».

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای پیام خود دو نکته مهم را یادآوری و متذکر می شوند، نکته اول اینکه حج موسم تحرک و پویایی جامعه مسلمین می باشد و نکته دومی که از سخنان معظم له استنباط می گردد، این است که حج نماد عظمت اسلام و دین رسول الله می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان بیان کرد: حج شاید در نگاه اول یک سنت دینی و مذهبی باشد، ولی در اصل حج نماد اتحاد، انسجام و قدرت نمایی جهان اسلام در برابر کفر می باشد. امروز حج حرکتی بزرگ در حوزه سیاست جهان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه معظم مقام رهبری در این پیام بر مسئله برائت از مشرکین بسیار تاکید فرموده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام می فرمایند که  آئین برائت که به ‌معنی بیزاری از همه‌ بی ‌رحمی‌ها و ستمها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگوئی و باج‌گیری مستکبران دورانها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملتهای مظلوم مسلمان است.

این استاد حوزوی ادامه داد: نگاه امام خامنه ای به آیین برائت از مشرکین نشان می دهد که اسلام دینی پویا و سیاسی است و هرگز حاضر نیست در مقابل ستمها، فسادها و... طاغوت و طاغوتیان سرتسلیم فرود بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود عنوان داشت: در کلام رهبری به عینه از جبهه شرک و کفر به رهبری آمریکا، رژیم صهیونیستی و... برائت جسته می شود و ایشان جنگ افروزی مستکبران عالم را عملی قبیح و شیطانی عنوان می فرمایند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی دیگر از نکات مهم پیام مقام معظم رهبری به حجاج مسئله مهم جهان اسلام، یعنی فلسطین است. معظم له در این پیام اولین و اصلی ترین مسئله جهان اسلام را مسئله فلسطین عنوان فرموده اند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود مسلمانان جهان را نسبت به سکوت در برابر جنایات صهیونیست ها در قبال مردم مظلوم فلسطین بیدار می کنند و از مسلمین می خواهند که در برابر این ظلم بزرگ که بر جهان اسلام می رود، سکوت پیشه نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha