جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیأت پیروان عترت

حوزه/ برپایی ایستگاه صلواتی و غرفه شادی ویژه کودکان، تهیه غذا و توزیع در بین خانواده‌های بی‌بضاعت درچند نقطه از شهر، توزیع گوشت قربانی بین محرومین و توزیع رزق‌های معنوی غدیرانه بین مردم، تنها بخشی از فعالیت های هیئت پیروان عترت همدان است.

محدثه حیدری، مدیر هیئت پیروان عترت همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: هرساله با برگزاری جشن عید غدیر که عید ولایت است درصددیم تا همه بانوان همدانی را در این جشن مشارکت بدهیم.

وی با بیان اینکه جشن ویژه عید غدیر در دو روز برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال نیز به کمک اهل بیت علیهم السلام جشن‌های عید غدیر را توسعه دادیم تا رایحه معطر غدیر و ولایت در کوچه‌ها و خیابان‌ها به خوبی استشمام کنیم.

حیدری ادامه داد: برپایی ایستگاه صلواتی و غرفه شادی ویژه کودکان، تهیه غذا و توزیع در بین خانواده‌های بی‌بضاعت درچند نقطه از شهر، توزیع گوشت قربانی بین محرومین و توزیع رزق‌های معنوی غدیرانه بین مردم دارالمؤمنین همدان، مهم‌ترین برنامه‌هایی است که درنظر گرفته شده و از محبین ولایت و شهروندان همدانی تقاضای یاری رساندن هیأت پیروان عترت همدان را در این امر داریم.  

وی در ادامه سخنان خود درباره اهداف هیئت اذعان کرد: هیأت پیروان عترت که واحد خواهران هیئت رزمدگان اسلام استان همدان است که در شهر همدان فعالیت دارد و یکی از هیأت‌های شاخص و فعال در تمام مناسبت‌ها اعم از اعیاد، شهادت اهل بیت‌(ع)، ایام فاطمیه و دهه نخست محرم برنامه‌های مختلف را ویژه بانوان همدانی برگزار می‌کند.

مدیر هیئت پیروان عترت با بیان اینکه برگزاری همایش شیرخوارگان، سه ساله‌های حسینی و رهروان زینبی از دیگر برنامه‌های ایام محرم است، ابراز کرد: برخی از برنامه‌ها در سطح شهر به صورت گسترده برگزار می‌شود که خوشبختانه همواره با استقبال بالای بانوان روبه رو بوده است

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مخاطبین هیأت پیروان عترت جوانان هستند،  اضافه کرد: ۷۰ درصد مستمعین هیئت، جوانان هستند چراکه این هیئت به روز است و انتظارات جوانان را هم به لحاظ سخنران و هم مداح به خوبی برآورده می‌کند.

حیدری با تأکید بر اینکه در این هیأت از سخنرانان برجسته شهر دعوت می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم که باید در هیأت به آن پرداخته شود، تغذیه فکری است که باید به مخاطبین ارائه شود و بخش اعظم این امر بر عهده سخنران هیأت است که باید توانمند باشد.

وی افزود: انتخاب اشعار توسط مداح و ارائه سبک مناسب مداحی و روضه یکی دیگر از عواملی است که در ارائه تغذیه فکری به مخاطبین نقش مهمی را بر عهده دارد که هیأت پیروان عترت همدان با انتخاب مداحان به روز و جوان این امر را محقق کرده است.

مدیر هیئت پیروان عترت همدان با بیان اینکه  هیئت نقطه اتصال فرد با اهل بیت علیهم السلام است، عنوان کرد: حضور بانوان در هیئات مذهبی را نمی‌توان نادیده گرفت همانطور که حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی اجتناب‌ناپذیر است چراکه در سبک زندگی زنان و اندیشه آنها بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: هیئت پیروان عترت تلاش می‌کند که در هیئت مادران و زنانی را پرورش دهد که حرف برای گفتن داشته باشد؛ زنانی که برای تربیت دینی فرزند خود سواد دینی داشته باشند چراکه تربیت دینی فرزندان بسیار مهم است و یکی از برکات هیأت این است که دغدغه تربیت دینی برای بانوان هیأتی در این فضا ایجاد می‌شود.

حیدری بیان کرد: اگر هیئت در مسیر صحیح حرکت کند به طور قطع می‌تواند سطح معنوی و آگاهی مادران دیروز، امروز و فردا را به خوبی ارتقاء دهد که در جامعه و خانواده تأثیرگذار است چراکه زن به عنوان ستون خانواده می‌تواند فرزندی مانند شهید حججی‌ها و همت‌ها را تربیت کند.

مدیر هیئت پیروان عترت همدان تأکید کرد: بانوی هیئتی با افزایش سطح سواد دینی خود در هیئت با توسل به اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند به جایگاه واقعی یک زن  و کمال او برسد.

وی اظهار کرد: حضور زن در هیئت علاوه بر ایجاد نشاط برای او، آرامشی را به دست می‌آورد که در ایفای نقش او به عنوان، فرزند، همسر و مادر و نقش‌های اجتماعی، بسیار تأثیرگذار است.

حیدری در پایان اذعان کرد: با جدیت و تلاش بیشتر به دنبال ارتقای هیئت هستیم تا هیأتی پویا ویژه بانوان را در سطح شهر همدان شاهد باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha