جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام امین رضایی‌حجت‌الاسحجت‌الاسلام امین رضایی‌لام امین رضایی‌

حوزه/ سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: متاسفانه آن طور که باید در زمینه پرداخت زکات کاری انجام نشده است و نیازمند کار جهادی در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام امین رضایی‌، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان، ظهر امروز در اولین گردهمایی مشترک کارشناسان جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، گفت: متاسفانه آن طور که باید در زمینه پرداخت زکات کار انجام نشده است و نیازمند کار جهادی در این زمینه هستیم.

وی افزود: این دوره برای آشنایی بهتر و بهره برداری بیشتر کارشناسان جهاد کشاورزی و کمیته امداد برگزار شده است تا زمانی که کارشناسان مسایل کشاورزی، به روستاها می روند بتوانند به عنوان مبلغ دینی، در مورد زکات هم صحبت کنند.

حجت‌الاسلام رضایی‌، تبلیغ دین را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: تبلیغ دین یک واجب الهی است و باید از ظرفیت کارشناسانی که در مناطق روستایی حضور دارند در جهت ترویج این موضوع استفاده شود.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان تاکید کرد: انسان تا مطلبی را خودش باور نداشته باشد نمی تواند آن را به دیگران آموزش دهد و القا کند، بنابراین آگاهی بخشی کارشناسان یکی از مطالب مهم این دوره است.

وی در پایان با بیان این که کوتاهی در امر زکات جایز نیست، خاطر نشان کرد: به خاطر داشته باشید که به ترویج زکات در جامعه، باید به عنوان یک تکلیف نگاه کنیم و با توجه به شرایط زمانی و مکانی در نشر آن کوشا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha