شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عید سعید غدیر خم

حوزه/ جشن های دهه ولایت و امامت در خراسان جنوبی همانند سالهای قبل در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، خراسان جنوبی این روزها آماده برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت است، کوچه و خیابان ها آذین بندی و چراغانی شده و اتوبوس های شهری و ماشین ها نیز با نوشته هایی در مدح حضرت علی(ع) خود را آماده برگزاری جشنی باشکوه در عید غدیر کرده اند.

بازار خرید اسکناس های نو در بین سادات داغ است، سادات استان به رسم هر ساله در روز عید غدیر به مبارکی و بزرگی این روز عزیز به سایر هم شهرها عیدی می دهند.

خراسان جنوبی از استانهایی است که در چندین روستا از جمله «سیدان»، «طورمان»، «سیوجان»، خیلی روستاهای دیگر، تمامی اهالی از سادات می باشند و آقایان کلاه و شال گردن و خانم ها روسری سبز به همین منظور بر سر می کنند، مراسم روز عید غدیر در این روستاهایی که به دارالسیاده معروف است، همه ساله با شکوه و زیبایی خاصی برگزار می شود و اهالی سایر روستاها مهمان سادات هستند.

برپایی ایستگاه صلواتی توزیع شربت و چای و شیرینی، برگزاری جشن های شاد و اسلامی، برگزاری مسابقات مختلف، دلجویی از یتیمان، ختم صلوات و قرآن و اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر از مهمترین این برنامه است.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha