جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 860538
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کانون های فرهنگی مساجد

 حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از فعالیت ۵۷۲ کانون فرهنگی در مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلال قلعه شاخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین آمار بیش از شش هزار  ۳۰۲ برنامه فرهنگی در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت توسط کانون های فرهنگی مساجد کردستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این برنامه های توسط ۵۷۲ کانون فرهنگی مساجد در سطح کردستان انجام می شود، بیان کرد: هزار و ۷۱۰ فعالیت فرهنگی در کانون مساجد شهرستان سنندج؛هزار و  ۱۰۴ فعالیت در ۵۶ کانون فرهنگی شهرستان سروآباد و ۱۳۸۹ فعالیت فرهنگی نیز در ۷۴ کانون فرهنگی مساجد در شهرستان دهگلان در تابستان جاری به ثبت رسیده است.

قلعه شاخانی در ادامه سخنان خود گفت:  ۶۳۷ فعالیت در ۴۹  کانون فرهنگی مساجد شهرستان بیجار، ۳۶۵ فعالیت در ۸۷ کانون فرهنگی مساجد قروه،   ۳۵۲ فعالیت در ۳۴ کانون شهرستان کامیاران، ۳۲۸ فعالیت در ۴۷ کانون شهرستان مریوان، ۱۹۹ فعالیت در ۲۸ کانون سروآباد، ۱۵۹ فعالیت در ۱۹ کانون شهرستان بانه و ۵۹ فعالیت در ۲۶ کانون شهرستان سقز ثبت گردیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تاکید کرد: یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «آسمانی ها» در این خطه می باشد که هدف اصلی این طرح جذب قشر جوان و نوجوان به مساجد و نیز فراهم آوردن زمینه ارتقای سطح بصیرتی و مذهبی این اقشار در جامعه می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه امروزه خانواده ها اعتماد بسیار خوبی به کانون های فرهنگی مساجد در سطج استان کردستان دارند، لذا خانواده و اولیا فرزندان خود را برای ثبت نام در این کانون های فرهنگی تشویق و ترغیب می کنند.

قلعه شاخانی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: زمینه فعالیت کانون های فرهنگی مساجد بسیار متنوع می باشد و تقریبا هر قشری را جذب می کند که فعالیتهای مهارتی، اردویی، قرآنی و... و. بخشی از این برنامه هاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان سخنان خود عنوان داشت: اردوی یک روزه اعضای کانون های مساجد شهرستان کامیاران به شهر مقدس قم و اردوی اعضای کانون توحید شهرستان سنندج به مقصد استان‌های مشهد و قم از جمله برنامه‌های اردوی کانون‌های مساجد استان کردستان در تابستان امسال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha