جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوان مومن

حوزه/ بسیج دانش‌آموزی؛ یک تشکّل است، تشکّل امین و متدیّن؛ به اینها میدان بدهند، میدان بدهند که کار کنند؛ فرصت بدهند، امکانات بدهند -[همان‌طور که‌] اینجا این جوان ها گفتند- امکانات مادّی، امکانات معنوی؛ به اینها میدان بدهند، قدر بدانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

*‌ رویش انگیزه های انقلابی در جوانان بواسطه خدواند

آنچه من [به مسئولین آموزش‌وپرورش] عرض می کنم، اوّلاً برای دانش‌آموزان، نه ‌فقط برای انجمن های اسلامی، فرصت فراغتی برای پرداختن به کار انقلابی داده بشود... دوّم [اینکه‌] به تشکّل های امین دانش‌آموزی میدان بدهند؛ مثل همین انجمن های اسلامی، مثل همین اتّحادیّه؛ که اینها یک تشکّلند؛ تشکّل امین و متدیّن، یا بسیج.

بسیج دانش‌آموزی؛ یک تشکّل است، تشکّل امین و متدیّن؛ به اینها میدان بدهند، میدان بدهند که کار کنند؛ فرصت بدهند، امکانات بدهند -[همان‌طور که‌] اینجا این جوان ها گفتند- امکانات مادّی، امکانات معنوی؛ به اینها میدان بدهند، قدر بدانند.

ما اگر می خواستیم این انگیزه‌هایی را که شما دارید، با پول و با تبلیغ و مانند اینها درست کنیم، هرگز امکان نداشت؛ لَو اَنفَقتَ ما فِی الاَرضِ جَمیعًا مآ اَلَّفتَ بَینَ قُلوبِهِم. (۱) اینجا هم بنده عرض می کنم اگر همه‌ ثروت را هم خرج می کردیم، نمی توانستیم این همه انگیزه و این همه توان و این همه شوق و علاقه را جمع کنیم.

این از درون دارد می جوشد؛ این را خدا کرده؛ دلها دست خداست، دل های من و شما دست خداست. این را قدر بدانیم. اینها الان آمدند در میدان؛ جوان های ما، چه در اتّحادیّه‌ انجمن های اسلامی، چه در بسیج و امثال اینها، آمدند وارد میدان شدند و می خواهند کار کنند برای خدا، برای انقلاب، برای کشور؛ به اینها باید میدان داد، باید به اینها کمک مادّی و معنوی کرد.

بیانات در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha