پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازبکستان آماده خرید مواد غذایی حلال از بلاروس

حوزه/ هیات بازدید ازبکستانی که به بلاروس سفر کرده، اعلام کرد که آماده خرید محصولات غذایی دارای استانداردهای اسلامی و حلال از این کشور می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailymuslim، ازبکستان علاقه مند است تا اجازه مستقیم خرید محصولات کشاورزی مطابق با استانداردهای اسلامی و حلال را از کشور اروپایی بلاروس داشته باشد.

این قصد پس از سفر هیاتی ازبکستان به موسسه سنجش دولتی بلاروس، برای بحث در رابطه با شیوه های کنترل کیفیت و همکاری  بین طرفین بیان شد. هیات ازبک با مدیر این موسسه، جمعی از دست اندرکاران صنعت حلال و معاون مفتی اعظم مسلمانان بلاروس ملاقاتی داشتند.

 این هیات همچنین از آزمایشگاه مواد غذایی که محصولات کشاورزی و غذایی را مورد آزمایشگاه قرار می دهد بازدید کردند و قرار بر این شد که متخصصان موسسه تمامی محصولات را پیش از  آنکه به بزرگترین زنجیره خرده فروشی در ازبکستان حمل شوند، مورد آزمایش قرار دهند.

شاخه های مختلف علوم آزمایشگاهی از جمله میکروبیولوژی ، انگل شناسی ، جی ام او، رادیومتری ، ایمنی و تجزیه و تحلیل مخمری، یون ها ، گاز ، کروماتوگرافی مایع و سایر

شیوه های کنترل کیفیت در این آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته و این موسسه با همکاری شرکت های اصلی کشوری بر پارامترهای مختلف کیفیت، صحت و ایمنی مواد غذایی دست دارد. آزمایشگاه مذکور به 60 تولیدکننده غذای بلاروس خدمات داده و هرساله 95 هزار آزمایش روی تمامی مواد غذایی انجام می دهدو شمار آزمایش ها در 5 سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha