پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لاله افتخاری

حوزه/ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تصدی گری مسئولان در عرصه فراگیر و حساس فرهنگ را آسیب زا برشمرد و گفت: مسئولان به جای تصدی گری، باید نقش هدایتگری و نظارتی بر فعالیت های مردمی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، لاله افتخاری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، در برنامه «گفتگوی فرهنگی» با موضوع نهادهای فرهنگی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی، از رادیو گفت وگو اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی کشور و برنامه ها و اسنادی که پازل حوزه فرهنگ را پر می کنند از سوی مسئولان و مردم به تنهایی قابل اجرا نیستند.

وی تصریح کرد: نهادها، سازمان ها، مراکز، وزارتخانه ها و سه قوه ضمن توجه به به ظرفیت ها و رسالت های خود باید به ظرفیت های مردمی و بخش غیردولتی نیز توجه نمایند.

نماینده ادوار مجلس تصدی گری مسئولان در عرصه فراگیر و حساس فرهنگ را آسیب رسان برشمرد و گفت: مسئولان به جای تصدی گری، باید نقش هدایتگر و حمایتی و نظارتی بر فعالیت های بخش مردمی داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد با تأکید بر لزوم برون سپاری وظایف مسئولان در حوزه ایجاد فرهنگ، تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی، حوزه عفاف و حجاب، رعایت صداقت، امانت و نظم گفت: مسئولان فقط باید نقش حمایتی و نظارتی داشته باشند و از ظرفیت تشکل های مردم نهاد با تخصص های مختلف استفاده کنند در غیر این صورت شاهد بازدهی اندک و هزینه بسیار بالا خواهیم بود.

افتخاری افزود: اگر مسئولان از توان نظارتی خود استفاده کنند وضعیت فرهنگ جامعه بهتر می شود تا حدی که دیگر با تغییر دولتها و در مقابل هجوم فرهنگی دشمن، دستخوش تحولات نخواهد شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: همانگونه که مردم و همه نهادها و نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس به یکدیگر کمک کردند و نهایتا پیروز شدند در جنگ های اقتصادی و فرهنگی امروز نیز شاهد این همبستگی فرهنگی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha