پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت:متاسفانه در حال حاضر هیچ معیاری برای اجاره ‌بها وجود ندارد و این وظیفه مسئولان است که راهکاری مناسب برای حل این مشکل پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان با اشاره به زمان حجه‌الوداع، گفت: پیامبر اسلام(ص) با راهی کردن حضرت علی(ع) به یمن زمینه ساز مسلمان شدن مردم آن منطقه شدند و پس از آن هم حضرت به پیامبر پیوستند و واقعه غدیر رخ داد.

وی افزود: همان طور که در واقعه کربلا شهدای زیادی از مردم یمن حاضر بودند در آخرالزمان نیز همانند کربلا مردم اهل یمن موثر خواهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مساله ولایت در اسلام خاطرنشان کرد: در غدیر رهبر جامعه اسلامی از سوی پروردگار و توسط پیامبر اسلام (ص) معرفی شد که این موضوع نشان دهنده آن است که اسلام اجازه نمی‌دهد هر فردی به قدرت برسد.

وی تاکید کرد: قدرت همواره باید در دست معصوم باشد و در غیر اینصورت قدرت باید به دست انسانی صالح سپرده شود که غدیر تاکیدی بر این موضوع است که خداوند در آن به مردم یادآوری می کند که برای موفقیت و سعادت باید انتخاب هایمان همانند او باشد.

امام جمعه همدان به نقش مردم در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: زمان انتخابات مردم باید مراقب باشند تا فردی مناسب را انتخاب کنند، چرا که اگر در انتخاب خود دچار مشکل شوند شاهد به وقوع پیوستن فساد در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به مسئله کشمیر یادآور شد: متاسفانه مشکلات بسیاری برای مردم مسلمان و غیر نظامی این منطقه ایجاد شده است که امیدواریم به زودی شاهد رفع آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از اقدامات اردوهای جهادی در مناطق محروم، ابراز داشت: بسیجیان در مناطق دورافتاده و محروم خدمات خوبی را به مردم ارائه می دهند که نیازمند تقدیر و تشکر است البته مسئولان هم باید این عزیزان را یاری کنند و در کنار آن ها باشند.

وی، حضور جوانان در مسجد را موضوعی مهم دانست و گفت: نباید از حضور جوانان در مساجد غافل شویم و با تمام توان در جذب حداکثری آنها باید تلاش کنیم چرا که انجام امور فرهنگی باید با محوریت مساجد باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که این سومین بار است که به مسئله اجاره خانه ها اشاره می کنم، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر هیچ معیاری برای اجاره ‌بها وجود ندارد و این وظیفه مسئولان است که راهکاری مناسب برای حل این مشکل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید فکر اجاره نشین ها باشیم، تصریح کرد: در این گرانی‌ها ما مردم هم بی تقصیر نیستیم و می توانیم با همراهی یکدیگر مقداری از این مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با تبریک عید غدیر یادآور شد: تبلیغ ولایت حضرت علی(ع) همانند نماز بر همه ما واجب است و لذا خانواده‌ها در این روز ، واقعه غدیر را باید برای فرزندان خود بازگو کنند تا آن ها با این واقعه مهم آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha