جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رذ بیی

حوزه/ معاون فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: احترام به حقوق دیگران نیز موضوعی است که باید به خوبی در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین  بحری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» بابیان این‌که رسانه‌ها نقش مهمی درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها در این زمینه نباید بی‌تفاوت باشند به‌طوری‌که بر اساس مسئولیت اجتماعی که بر عهده‌دارند می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: پذیرش نقد و انتقاد یکی از موضوعات اخلاقی است که نیاز است در بین مردم ترویج پیدا کند که در این مقوله مهم نیز وظیفه رسانه‌ها کلیدی است.

حجت‌الاسلام بحری بابیان این‌که متأسفانه در بین مردم این فکر غلط رواج یافته که امربه‌معروف دیگر اثری ندارد، تأکید کرد: افرادی که امربه‌معروف را ترک می‌کنند می‌گویند اقدامات ما اثری ندارد درحالی‌که باید نوع ادبیات را عوض کنیم تا اثرگذاری امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید عمل و احترام به قانون باید در جامعه نهادینه شود تا افرادی که اقدام به برخی ناهنجاری‌ها می‌کنند بدانند که با این کار خود قانون را زیر پا می‌گذارند.

معاون فضای مجازی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ابراز داشت: احترام به حقوق دیگران نیز موضوعی است که باید به‌خوبی در جامعه تبیین شود.

وی بابیان این‌که حجاب تنها منحصر به خانم‌ها نیست و برای آقایان نیز حد و حدودی دارد: نوع پوشش بین خانم‌ها و آقایان با یکدیگر تفاوت اساسی دارد اما توصیه‌های دینی در اسلام برای هر دو یکی است و به همین علت باید بر روی پوشش آقایان نیز کار شود.

حجت‌الاسلام بحری به برگزاری جلسات هیئت اندیشه‌ورز اشاره کرد و بیان داشت: در هیئت اندیشه‌ورز در خصوص ریشه‌های منکرات صحبت می‌کنیم و اگر ما ریشه‌ها را شناسایی نکنیم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha