جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی

حوزه/ شیخ عبدالمهدی کربلایی در نماز جمعه کربلا گفت: کار، یک ارزش والا است و تعامل کارمند با کار به عنوان منبع مالی، خدمت رسانی را ضعیف می کند و موجب عدم پیشرفت و شکوفایی کشور می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، اصول وظیفه شغلی و راه های تحقق اهدف آن را مشخص کرد.

وی اشاره کرد: وظیفه شغلی، فقط مربوط به کارمندان نیست، بلکه تمامی کسانی که در شغل های مختلف مشغول به کار هستند، شامل می شود.

شیخ کربلایی تصریح کرد: مبانی عمومی در رسیدن به اهداف کار منحصر به مومنین نیست که اولین آن محبوبیت کار در نزد انسان به عنوان مبدا اخلاقی و ملی است.

وی ادامه داد: جوامع و کشور هایی هستند که دین خاصّی ندارند، اما به کار به عنوان ارزش ملی والا نگاه می کنند، به خاطر همین پیشرفت کردند، شکوفا شدند و کار در نزد آنان محبوب شد.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: تعامل کارمند با کار به عنوان منبع مالی، خدمت رسانی را ضعیف می کند و موجب عدم پیشرفت و شکوفایی کشور می شود.

شیخ کربلایی بر اخلاص برای خداوند بدون توجه به امتیازات تاکید کرد و گفت: هر کار و شغلی باید اخلاقیات داشته باشد.

وی اشاره کرد: امانت داری در هر کاری، یک تکلیف و وظیفه است و موقعیت و پست امانتی بر گردن صاحب آن است و تنها برای مشغول شدن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha