پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه پردیسان

امام جمعه پردیسان گفت: الآن غدیر علیه سقیفه انقلاب کرده است. انقلاب ما انقلاب غدیر علیه سقیفه است. حق را به حق‌دار بدهید. عدالت یعنی وضع شیء فی موضعه.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین قوامی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به صدور زیارت غدیریه از سوی امام هادی علیه‌السلام، این زیارت را دارای سندی قوی و متنی تاریخی دانست و گفت: محور این زیارت تولی و تبری است. امام در سفر به لج خلیفه و مخالف خواست آن‌ها عمل کرد چون متن زیارت‌نامه، کنایتاً و تصریحاً یعنی شما غاصبید.

امام جمعه پردیسان افزود: امام هادی علیه‌السلام به جدشان امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند «چه بسیار کارهائی که تقوا مانع اجرای تصمیمت در آن‌ها شد؛ اما جز تو [معاویه] در مثل آن از هوای نفس پیروی کرد. نادانان فکر کردند تو از آن‌چه به مثل او رسید عاجزی!» این درسی برای ما سیاسیون است. اگر می‌خواهید وارد عرصه سیاست شوید، تقوا داشته باشید.

وی با بیان این‌که بر اساس مکتب ماکیاولیسم، کسب قدرت از هر راهی مشروع است، گفت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام این‌گونه نیست. در جمهوری اسلامی، سیاست عین دیانت است. اگر جائی خلاف تقواست، اگر به ضررتان هم هست عمل نکنید. در تاریخ خوش‌نام می‌مانید. آن چهل سال [خلافت معاویه] و چهار سال [خلافت امیرالمؤمنین] تمام شد. ولی امام ماند و معاویه مرد. فصلی و مقطعی نگاه نکنید، آینده‌نگر و آینده‌ساز باشید، ولو الآن ناکام باشید.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با استناد به آیه ۵۴ سوره نساء، یهود را بزرگ‌ترین حسادت‌کنندگان به اهل بیت علیهم السلام به واسطه فضل و حکمت آن‌ها دانست و گفت: آن‌ها مثل قابیل حسادت کردند، قابیلیان و هابیلیان معروفند. ابراهیم علیه‌السلام رسماً اولین امام است و همه وارث ابراهیم‌اند. خدا به آل ابراهیم کتاب و قانون آسمانی داد. خدا به آن‌ها حکمت داد. حکمت یعنی آن‌چه می‌دانید بتوانید عمل کنید. این‌ها هم قدرت اجرا داشتند و هم قانون خوب داشتند که این‌ها مبنای ملک عظیم می‌شود. علامه طباطبائی می‌گوید مراد از مُلک امامت، ولایت، نبوت و رهبری است.

وی افزود: برای ریشه‌کنی شجره ولایت هنوز توطئه‌هایشان ادامه دارد. عده‌ای ایمان آوردند و عده‌ای جلوی ولایت و امامت و وحی راه‌ می‌بندند. دشمن فقط مخالف نیست؛ دشمن اهل بیت، سد می‌کند. نمی‌گذارد جلو بروید. این‌ها اگر حاکم بشوند هم به جهنم می‌روند و هم به جهنم می‌برند.

خطیب جمعه پردیسان گفت: اگر حکومت دستِ خط امامت قرار بگیرد این دنیا و آن دنیا بهشت می‌شود. قرار نیست ما حکومت کنیم دنیا جهنم شود و آن دنیا بهشت شود. باید این‌جا را آباد کنید. یا حکومت نکنید، و یا دنیا و آخرت مردم را آباد کنید.

وی خاطرنشان کرد: الآن غدیر علیه سقیفه انقلاب کرده است. انقلاب ما انقلاب غدیر علیه سقیفه است. حق را به حق‌دار بدهید. عدالت یعنی وضع شیء فی موضعه. جهان دست آن‌هاست، ما باید از چنگشان دربیاوریم و به امام بدهیم. ما نسل قوی هستیم، ببینید انصارالله که چهار امام را بیش‌تر قبول ندارد به [رهبر انقلاب] می‌گوید شما امام ما هستید. درود بر اینها که درک کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با تأکید بر لزوم واگذاری امانت ولایت به اهل آن یادآور شد: نظام غدیر، ولایت و نبوت این‌جا حاکم شده است. رهبرش نائب امام مهدی عجل‌الله‌فرجه است. درود بر خبرگان که امانت را به اهلش رد کردند. امین هستید. مبادا کسی که در قد و قواره رهبری نیست بیاید ظهور کند. اگر به اهلش بدهید به بهشت دنیا و آخرت می‌رسید و می‌رسانید و الا برای خودتان در دنیا و آخرت جهنم درست می‌کنید.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر وجوه تمدن‌سازانه نهاد امامت تأکید کرد: [بر اساس قرآن] اگر راست میگویید به خدا و معاد اعتقاد دارید، باید به نبوت و امامت هم اعتقاد داشته باشید. سه اصل دین، مبدأ، معاد و امام با هم هستند و مبنای ما و تمدن ما هستند. اگر امام را قبول نکنید یعنی نه مبدأ را قبول دارید نه معاد را. تمدن‌سازی ما بر اساس این سه اصل است؛ سه اصلی که غرب آن را نمی‌فهمد، لذا تمدنش وحشی است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha