جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری مدیر امور مساجد خراسان

حوزه/ حجت الاسلام وفائی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 363 مسجد در استان های خراسان از تعداد 9 هزار و 508 مسجد موجود، کمبود روحانی و امام جماعت را از دلایل غیر فعال بودن باقی مساجد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد وفائی در نشست خبری، با اشاره به نامگذاری هفته جهانی مسجد و نیز در آستانه روزهای عزاداری محرم، ابراز کرد: انتظار داریم که مسئولان مساجد و هیئت های مذهبی با یکدیگر تعامل و همراهی داشته باشند تا مجالسی با شکوه و پرمحتوا برگزار شود.

وی با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام نقش موثری داشته اند، اظهار کرد: دشمن به این امر آگاه بوده و به همین جهت مسجدالاقصی را تسخیر کرد، از این رو 31 مرداد  به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: دشمن تلاش کرد که این نقش را کمرنگ کند اما با کوشش های انجام شده در دو دهه اخیر، رونق جدیدی به این مراکز معنوی داده شده است.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ نرم هستیم و آسیب ها به ویژه در فضای مجازی متوجه نوجوانان و جوانان است، از مسئولان مساجد خواست به این امر توجه بیشتری داشته باشند و از رسانه ها نیز خواست در راستای نقش فرهنگی و بازخورد مسجد در جامعه، اهتمام ورزند.

حجت الاسلام وفایی اضافه کرد: رویکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در مسیر گام دوم انقلاب می باشد و بحث محتوا بخشی از کارهای در حال پیگیری است، بکه امیدواریم با همراهی ارکان آن و خدمتگذاران به نماز و نمازگذار، به نتیجه مطلوب برسیم.

وی به قسمتی از فعالیت های این مرکز اشاره و خاطر نشان کرد: با عنایت به درسی که از ائمه اطهار(ع) آموخته ایم و با توجه به الگوی محتوایی مانند زیارت جامعه کبیره از سوی امام هادی(ع)، بحث محتوا بخشی از کارهایی است که توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در دست اقدام می باشد.

حجت الاسلام وفائی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 363 مسجد در استان های خراسان از تعداد 9 هزار و 508 مسجد موجود، کمبود روحانی و امام جماعت را از دلایل غیر فعال بودن باقی مساجد  اعلام کرد و گفت: هزار و 134 مسجد در سطح شهر مشهد وجود دارد که همگی دارای امام جماعت است و برای سایر شهرها نیز امیدواریم کمبود بیان شده، رفع شود.

در این نشست، حجت الاسلام اسدالله قرائی، مسئول محتوای دفتر طرح و برنامه این مرکز نیز با اشاره به لزوم دینداری مردم در همه عرصه ها مشروط به نگاه جهادی، ابراز کرد: منظور از جهاد در شرایط جنگ نرم این است که همگان متوجه باشند و اراده مردم با اراده دین، اسلام و رهبری هماهنگ شود.

وی اضافه کرد: اگر هر کدام از آحاد مردم وارد جهاد نشود، به طور حتم ضرر خواهند کرد و بالعکس اگر ورود داشته باشند، جامعه در زمینه اخلاق، فرهنگ و... درست خواهد شد.

گفتنی است، افتتاح 6 منطقه شهری مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در مشهد، نشست بانوان نخبه استان و تجلیل از بانوان فعال مسجدی، اجتماع سادات در مساجد در روز عید غدیر، همایش فعالان مسجد و امامان جماعت و نیز اجتماع بچه های مسجد از برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha