جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقات قرآن

حوزه/ رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: چهل و دومین دوره مسابقات را در مرحله کشوری خواهیم داشت و این مسابقات در دو مرحله برگزار می شود، قریب به 540 نفر در بخش برادران و قریب 410 نفر در مرحله خواهران شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام علی مقنی در نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم و چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که در امامزاده شاه سید علی قم برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسابقات قرآن که از مهرماه سال 97 توسط نماینده ولی فقیه و رئیس وقت اوقاف تاسیس شد، ذیل سند راهبردی نظام راهبردی قرآن کریم قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز اوقاف و امور خیریه سند راهبردی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف طراحی کرده و در این سند تصریح شده که بنیاد مسابقات قرآن کریم تشکیل شود که وظیفه آن مدیریت مسابقات قرآنی کشور از مرحله شهرستانی تا بین المللی می باشد.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: این بنیاد وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی مسابقات را دارد و ساماندهی امور داوران، برنامه ریزی جهت توسعه مسابقات قرآنی در حوزه های مختلف، برگزاری دوره های آموزش و ارتقا برای عوامل اجرایی مسابقات و غیره از جمله اقداماتی است که بر عهده بنیاد مسابقات قرآن کریم قرار داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقنی مطرح کرد: چهل و دومین دوره مسابقات را در مرحله کشوری خواهیم داشت و این مسابقات در دو مرحله برگزار می شود، قریب به 540 نفر در بخش برادران و قریب 410 نفر در مرحله خواهران شرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات در بخش اول به صورت ضبط استودیویی و در مرحله بعد در بخش فینالیست ها برگزار می شود.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: زمان پخش مسابقات از 20 مرداد خواهد بود که بیش از 80 قسمت یک ساعته در چهل روز پخش خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقنی یادآور شد: در بخش آقایان 120 نفر از مرحله مقدماتی به مرحله بعد راه پیدا می کنند و در 12 و 13 شهرویور ماه نیز مسابقات مدیحه سرایی بانوان در قم برگزار می شود، رشته های آوایی زنان نیز در 12 تا 19 در اصفهان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: وظیفه ما از انجام این مسابقات در شبکه قرآنی افزایش مخاطبان آن بوده و ما زمانی که با مسئولان شبکه سه برای برگزاری مسابقات صحبت کردیم، به ما بیان کردند که این مسابقات باید از شبکه قرآنی پخش شود.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اینکه این کارها به جوانان سپرده شده، برای ما تجربه خوبی بوده و این جوانان نمره قابل قبولی دریافت کرده اند، قریب به 50 درصد از جوانان در این مسابقات جوان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha