پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کشمیر

حوزه/ گزارش های میدانی از منطقه کشمیر از وخامت اوضاع در این منطقه مسلمان نشین حکایت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه وضعیت مسلمانان منطقه کشمیر با افزایش فشارها رو به وخامت گذاشته است.
طی روزهای اخیر و با حضور نظامیان ارتش هند درگیری ها در کشمیر افزایش چشمگیری داشته و موجب قربانی یا زخمی شدن تعداد قابل توجهی از شیعیان گشته است.
حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی از مراجع تقلید در بیانیه‌هایی این جنایات را محکوم کردند.
در همین راستا یکی از کارشناسان اهل کشمیر نکاتی را درباره اتفاقات اخیر در اختیار خبرگزاری حوزه قرار داده است که تقدیم خوانندگان محترم می‌شود:


* در کشمیر ماده 370 و 35 قانون اساسی را لغو کردند و 12 روزه است که ارتباط کشمیر را با جهان از هر طریق قطع کردند. تقریبا 1200 شخصیت برجسته از سیاستمداران، علما و فعالان را زندانی و حبس کرده اند.

* در جامو و کشمیر محدودیت ها و منع رفت و آمد در روز سیزدهم نیز ادامه یافته است.

 * مردم در بسیاری از مناطق دره کشمیر تظاهرات می کنند و پلیس برای متفرق کردن آنان از گاز آشک آور استفاده می کند.

 * فعالان هند پس از بازدید پنج روزه از کشمیر، خواستار عقب نشینی دولت هند از ابطال قانون اساسی ماده 370 و 35 شده و گفتند اوضاع کشمیر بسیار مخوف است. همچنین در یک گزارش مفصل گفتند که نیروهای امنیتی هند در کشمیر صدها کودکان و جوانان را بازداشت کرده و علاوه بر این زنان و دختران کشمیر را آزار می دهند.

 * اینترنت، تلفن ثابت و شبکه ها در  بسیاری از مناطق جامو، لداخ و کشمیر در روز سیزدهم فشارها بسته و خاموش است.

 * روزنامه نگاران محلی کشمیر  قادر به فعالیت نیستند اما برخی از روزنامه نگاران محلی توانسته اند گزارش ها و فیلم هایی برای شبکه های ماهواره‌ای هند و بین المللی به وسیله مسافران هواپیما ارسال کنند. 
روزنامه، هفته نامه و رسانه های کشمیر از 5 اوت 2019 چاپ نمی شوند.

 * طبق اعلام برخی منابع بین پانصد تا هزار شخصیت از رهبران احزاب سیاسی و دینی، اساتید، فعالان شامل نماینده پارلمان مجلس هند و نخست وزیر سابق جامو و کشمیر دکتر فاروق عبدالله، نخست وزیر سابق و رئیس حزب نیشنال کنفرانس عمر عبدالله، نخست وزیر سابق و رئیس حزب دموکرات مردمی خانم محبوبه مفتی، وزیر سابق و رئیس کنفرانس مردمی آقای سجاد لون، وزیر سابق و رئیس آل جامو و کشمیر انجمن شیعه مولوی عمران رضا انصاری، رهبر استقلال سید علی گیلانی، رئیس انجمن علما و خطیب مرکز جامع مسجد سرینگر میرواعظ دکتر مولوی عمر فاروق، رئیس انجمن شرعی شیعیان و عضو سازمان استقلال حریت کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین آقا سید حسن، بانی و رئیس سابق سازمان استقلال و انجمن اتحاد المسلمسن حجت الاسلام والمسلمین مولوی عباس انصاری جزو بازداشت شدگان هستند.
گفته می‌شود 46 نفر از سیاستمداران به زندان خارج از کشمیر منتقل شده اند.

 * در روز عید قربان و روز جمعه محدودیت های شدیدی در کشمیر اعمال شد و به مردم اجازه بیرون رفتن از محله ها نیز داده نشد.
 در این ایام سخت ترین قدغن در روز عید مشاهده شد و هیچ مراسم  نماز عید قربان و نماز جمعه در مراکز دینی معروف مانند جامع مسجد سرینگر، درگاه حضرتبل، عیدگاه، حسینیه بدگام و آستان های مقدس برگزار نشد.

 * طبق گزارش ها نیروهای نظامی از سلاح های ساخت اسرائیل استفاده کرده اند که بر اثر آن بیش از صدها نفر زخمی و تعدادی از کودکان نابینا شدند.

حتی چند روز قبل آگاه شدم که دو برادر زاده بنده به دست ارتش هند و با گلوله ساخت اسرائیل مجروح شده اند.
 * بیش از هفتصد هزار سرباز هندی در کشمیر وجود دارد و کشمیر بزرگترین منطقه نظامی در جهان به شمار می رود.

* برخی از رسانه ها راجع به کشمیر از دورغ و عکس های قبلی استفاده می کنند و آنها را منصوب به این زمان کرده اند.

 دو هفته شده که نه نماز عید و نه نماز جمعه در مراکز مذهبی شعیه و سنی برگزار نشده است؛ ازجمله《جامع مسجد سرینگر، درگاه حضرتبل، آستان شریف سونا وار، حسینیه بدگام، عیدگاه سرینگر و..》

* یک دختر پنچ ساله بنام منیفه از اهالی سرینگر به وسیله گلوله های ساخت اسرائیل زخمی شده و بعد از عمل معلوم خواهد شد آیا بینایی دارد یا از بینایی خود را ار دست داده است. علاوه بر این صدها افراد به وسیله این اسلحه‌ها معلول شده اند و بینایی خود را دست دادند.

* امروز(یکشنبه) در کشمیر در منطقه سریناگر مردم تظاهرات کردند و توسط ارتش هند و پلیس یک جوان شهید و 8 دیگر زخمی شده اند.

* در تازه ترین گزارشی که به من رسیده حدودا 4 هزار تا 6 هزار نفر از تاریخ 5 اوت (13 روز قبل) دستگیر و حبس شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha