پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتیاد

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: شُک افزایش افراد معتاد در جامعه بسیاری از شئونات فرهنگی و دینی جامعه را کم رنگ می کند، لذا همه چه دستگاه های دولتی و چه اجتماع در مقابل این افراد مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع تعدادی از فعالان انجمن na اظهار داشت: در هر دوره از زندگی، انسان با خطرات زیادی روبروست که باید با مدیریت صحیح زندگی خود این خطرات را از پیش رو برداریم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از این خطرات، ابتلا به مصرف مواد مخدر و اعتیاد است که متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور و حتی استان کردستان را درگیر خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد نتیجه پایین بودن اعتماد به نفس افراد می باشد، افزود: افرادی که به مواد مخدر معتاد می شوند دو حالت دارند یا اینکه همانطوری که گفته شده، اعتماد به نفش پایینی دارند و یا بالعکس اعتماد به نفکس کاذب و بالا، آنان را در این مسیر قرار می دهد.

دریایی با اذعان به اینکه نگاه جامعه هنوز به معتاد به عنوان مجرم است نه بیمار، تاکید کرد: خود افراد معتاد از اعتیاد خود بی شک در رنج و عذاب هستند، لذا این افراد را نباید به دیده مجرم بنگریم، بلکه آنها بیمارانی هستند که نیازمند حمایت ما هستند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی دیگر از زاویای بد و مخرب اعتیاد از هم پاشیده شدن بنیان خانواده می باشد. معمولا فرد معتاد برای تامین نیاز خود دست به هر کاری می زند و این خود زمینه های اختلافات خانوادگی و بعضا برخی از بزهکاری ها را افزایش می دهد.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ/ همان کسانی که ایمان آورده‏‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌‏گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد»

وی تصریح کرد: یاد خدا و دور نشدن از معنویات یکی از راههای داشتن یک زندگی سالم و به دور از دغدغه و اضطراب است، لذا در همه حال باید به یاد خدا باشیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز باید متولیان امر و کسانی که در بحث مبارزه با اعتیاد صاحب نظر هستند نسبت به برگزاری کلاس های مشاوره خصوصی و عمومی به صورت منظم اهتمام بورزند و فرد معتاد را در جامعه رها نکنند، زیرا در صورتی که معتاد در جامعه رها شود، نه تنها امیدی به بازگشتش به جامعه و کانون خانواده نیست، بلکه یحتمل افراد دیگری را نیز به این راه می کشاند.

دریایی با اشاره به اینکه باید نگاهمان را به معتادان تغییر کند، ادامه داد: بدون شک افزایش افراد معتاد در جامعه بسیاری از شئونات فرهنگی و دینی جامعه را کم رنگ می کند، لذا همه چه دستگاه های دولتی و چه اجتماع در مقابل این افراد مسئول هستند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: افراد معتادی که قصد دارند و می خواهند دوباره زندگی سالمی داشته باشند و به کانون خانواده بازگردند، باید بتوانند با اتکال به خداوند منان زمینه سالم سازی خود را مهیا کنند.

گفتنی است که انجمن  NA مختص معتادان گمنامی است که تلاش دارند اعتیاد خود را ترک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha