جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری، در پیامی به سومین جشنوارۀ بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه از عالمان و حقیقت‌جویان و فرهیختگان خواستند که توان علمی و ظرفیّت فرهنگی خود را در مسیر احیاء و توسعه و تعمیق فرهنگ غدیر بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، متن پیام حضرت آیت الله مظاهری، به سومین جشنوارۀ بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه بدین شرح است:

بِسْمِ  اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

جشنوارۀ بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه را -که به منظور بهره‌گیری از زبان فاخر شعر و ادب فارسی در راستای ترویج معارف والای علوی«سلام‌الله‌علیه» و تعالیم حیات‌بخش کتاب مقدّس نهج‌البلاغه برگزار می‌گردد- گرامی می‌داریم و امید می‌بریم که سعی مشکور شاعران و فرهیختگان و متصدّیان این جشنواره در پیشگاه با کرامت امیرمؤمنان و مولای متّقیان«علیه‌السّلام» به بهترین وجه پذیرفته گردد.

هم آموزه‌های انسان‌ساز نهج‌البلاغه و هم گفتمان سرنوشت‌ساز غدیر -که اینک جشنوارۀ شما شاعران و ادیبان در آستانۀ آن یوم‌الله بزرگ برگزار گردیده است- باید همواره با بهره‌گیری از زبان‌های گوناگون علمی و پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و نیز هنری و ادبی توصیف و تبیین گردند.

کتاب شریف نهج‌البلاغه مشتمل بر تعالیم عالیه‌ای‌ است که نیاز امروز جامعۀ ماست و اگر با دقّت علمی و ذوق ادبی بدان پرداخته شود، ظرفیّت عظیمی برای تحوّل فرهنگی و اخلاقی ایجاد خواهد نمود.

رخداد مبارک و سرنوشت‌ساز غدیر نیز در زمان و دورۀ خود، بر اثر همدستی جهل و عناد، به یک فرهنگ جاری و غالب تبدیل نشد و از این‌رو اگرچه سخنی بود بزرگ و حادثه‌ای بود عظیم، امّا با دسیسه‌های دشمنان حق و حقیقت، در مسیر تاریخ و زمان، به زودی به دست فراموشی سپرده شد و جریان‌های منحرفی، تمام توان خود را به کار گرفتند تا این حادثۀ با اهمیّت، به حاشیه رانده شود و «غدیر» مسکوت بماند؛ و شد آنچه شد.

اینک باید همۀ عالمان و حقیقت‌جویان و فرهیختگان، توان علمی و ظرفیّت فرهنگی خود را در مسیر احیاء و توسعه و تعمیق فرهنگ غدیر و آموزه‌های نهج‌البلاغه بکار گیرند تا به یاری خداوند تعالی و عنایات امیرمؤمنان«سلام‌الله‌علیه»، جامعه‌ای هر چه نزدیک‌تر به آن فرهنگ و تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز داشته باشیم.

از تلاش و اهتمام همۀ شما عزیزان، قدردانی و تشکر می‌کنم و الطاف و ادعیّۀ مولای متّقیان«علیه‌السّلام» را برای شما از خداوند منّان مسألت می‌نمایم. و السّلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha