پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تکریم سادات

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: امروز هر چه داریم، از ولایت است و ولایت‌پذیری عامل شکست دشمن است و فرهنگ ولایتمداری در مردم ایران هرگز تعطیل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، پیش از ظهر امروز، در آیین تکریم سادات در سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان، با بیان اینکه سعادت ما به ولایت گره خورده است و همگی مدیون ولایت هستیم، اظهار داشت: امروز هر چه داریم، از ولایت است و ولایت‌پذیری عامل شکست دشمن است و فرهنگ ولایتمداری در مردم ایران هرگز تعطیل نمی‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) ۲۳ سال زحمت کشیدند و خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به رسول خود می‌فرماید اگر علی (ع) را به‌عنوان امام معرفی نکنی، تمام زحماتت به هدر می‌رود، تصریح کرد: شرط قبولی رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص)، معرفی علی (ع) به‌عنوان، ولی و جانشین خودش است؛ به ایشان خطاب می‌شود که اگر این کار را انجام ندهی، انگار هیچ کاری انجام نداده‌ای.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) شرط پذیرش توبه را قبول ولایت اهل‌بیت (ع) و امامان معصوم (ع) دانستند، افزود: توبه انسان پذیرفته نمی‌شود، مگر اینکه ولایت اهل‌بیت (ع) را واسطه قرار دهد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی، با تأکید بر اینکه ولایت امیرالمؤمنین (ع) اصل است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در خانه خدا به دنیا آمد و در خانه خدا به شهادت رسید؛ ولادتش در کعبه است و هر ساله به مردمی که استطاعت مالی دارند، واجب است تا حج به جای بیاورند و اگر شرایط داشته باشند و نروند، خداوند گفته در قبرستان‌های مسیحیان و کفار دفنشان کنید.

وی با اشاره به اینکه هر سال حجاج دور خانه‌ای طواف می‌کنند که در آن، ولی خدا به دنیا آمده است، گفت: حجاج در طواف خانه خدا به‌نوعی دور ولایت می‌چرخند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با بیان اینکه همه ما مدیون ولایت هستیم، افزود: سعادت ما به ولایت گره خورده است و بر اساس روایت‌های موجود، اگر کسی در این دنیا نتوانست، ولی دلش می‌خواست تا مفهوم ولایت را بفهمد، در عالم برزخ شرایطی برایش فراهم می‌شود که ولایت امام علی (ع) را برایش آموزش می‌دهند تا بتواند وارد بهشت شود.

وی با بیان اینکه کسی با غیر از محبت و اعتقاد به ولایت حضرت علی (ع) وارد بهشت نمی‌شود، گفت: در روایت داریم که اگر همه مردم محبت علی (ع) را به دل داشتند و ولایت آن حضرت را پذیرفته بودند، خداوند آتش جهنم را خلق نمی‌کرد.

بر پایه این گزارش، در حاشیه این مراسم، پرسنل و کادر سادات از سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان، توسط فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در این نهاد، به مناسبت دهه ولایت و امامت تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha