پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نواب

حوزه/ شیعه و سنی معتقدند که مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام قابل مقایسه با هیچ‌کس دیگر از صحابه و یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست. این را می‌توان از کتب روایی اهل‌سنت دریافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب،‌امروز در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که در دانشگاه ادیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله غدیر در اسلام و تشیع گفت: مسئله غدیر هم در کتب روایی اهل‌سنت و هم کتب روایی شیعه به تواتر آمده است و این حدیث جزو معتبرترین احادیث منقول در شیعه و سنی است.

وی در ادامه گفت: گرچه اهل‌سنت برداشتی متفاوت از برداشت شیعه از این واقعه داشته‌اند، اما نباید اجازه دهیم تأکید و توجه به مسئله تقریب موجب کم‌رنگ شدن نگاه شیعه به این مسئله یعنی اعلام ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شود.

رئیس دانشگاه ادیان هم‌چنین گفت: ما موظفیم ابعاد مختلف این واقعه بازشناسی و در جهان تبلیغ کنیم تا همگان با این مسئله که جزو افتخارات شیعه است، آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان گفت: شیعه و سنی معتقدند که مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام قابل مقایسه با هیچ‌کس دیگر از صحابه و یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست. این را می‌توان از کتب روایی اهل‌سنت دریافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha