جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسعلی متولیان دبیر انجمن سواد رسانه طلاب

حوزه/ طلبه فعال رسانه ای با اشاره به فعالیت خبرگزاری حوزه گفت: امروزه ما شاهد حضور یک خبرگزاری به معنای واقعی کلمه در حوزه های علمیه هستیم که کمتر سوژه خبری حوزوی و دینی در قم و یا در شهرستانها از قلم و دوربین خبرنگاران متعهد آن جا می افتد.

عباسعلی متولیان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر حوزه علمیه به ابزار های جدید اطلاع رسانی  در عصر حاضر، فعالیت رسانه رسمی حوزه را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه های علمیه از دیرباز علی رغم آنکه همیشه کانون تحولات مهم در عرصه های علمی، سیاسی و فرهنگی بوده و مراجع و روحانیون تاثیرات مهمی در اوضاع جهان اسلام و داخل کشور عزیزمان داشته اند، اما یکی از ضعف های قدیمی در حوزه ها نبود یک رسانه قوی، عدم اطلاع رسانی شفاف و بی خبری از اتفاقات درون حوزه ها و مراکز علمی حوزوی بوده است.

دبیر انجمن سواد رسانه طلاب بیان داشت:  در این بین اما خبرگزاری حوزه اگرچه سالیانی است در این باره فعالیت می کند، اما در دوران مدیریت آیت الله اعرافی بر حوزه های علمیه و روی کار آمدن تفکر جدید و بروز در رسانه رسمی حوزه، این دغدغه بسیار کمتر از قبل شده است.

وی افزود: امروزه ما شاهد حضور یک خبرگزاری به معنای واقعی کلمه در حوزه های علمیه هستیم که کمتر سوژه خبری حوزوی و دینی در قم و یا در شهرستانها از قلم و دوربین خبرنگاران متعهد آن جا می افتد. 

این طلبه فعال رسانه ای بیان داشت:  تعهد مدیران و خبرنگاران این رسانه خبری بدین معنا است که هم به آرمان های انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه پای بند هستند، هم تلاش می کنند اصول حرفه ای خبری را رعایت کنند، و هم سعی دارند در فعالیت رسانه ای خود علی رغم مشکلاتی که از حیث مادی و کمبود امکانات دارند، اما همراه با تحولات روز حرکت کرده و بخوبی از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کنند؛ به نحوی که حضوری فعال در غالب شبکه های اجتماعی دارند و به تولید محتوای چند رسانه ای جذاب در آنها می پردازند.

متولیان  ادامه داد: مضاف بر اینها باید به پرداختن این رسانه خبری حوزه به عرصه های کمتر پرداخته شده ای همچون مباحث مربوط به رسانه ها مانند سینما و تلویزیون، اخبار بانوان، اخبار بین الملل، اخبار حوزه های شهرستانها، همکاری با رسانه ملی در بازتاب اخبار حوزوی و اضافه نمودن زبان های جدید همچون زبان فرانسه اشاره نمود.

دبیر انجمن سواد رسانه طلاب  گفت: اگرچه امید می رود این خبرگزاری در پی ریزی رسانه ای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، انتشار خبر خوب و امیدآور، پوشش رسانه ای فعالیت طلاب نخبه و موفق قرآنی، علمی، هنری، جهادی، تبلیغی، ورزشی و .. به عموم مردم و همچنین انتقال مشکلات تحصیلی و معیشتی طلاب به مدیران حوزوی و دولتی تلاش بیشتری نماید.

وی در پایان بیان داشت: باید از فعالیت های مدیران و خبرنگاران خبرگزاری حوزه تقدیر نمود و آرزو نمود که ان شاء الله در مسیر خدمت فرهنگی، رسانه ای به اهداف بلند انقلاب اسلامی و در راستای تشکیل جامعه مهدوی و ظهور حضرت حجت (عج) بیش از پیش موفق باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha