جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا آشناگر

حوزه/ استاندار سمنان گفت: خبرنگاران باید پرچمدار انسجام و هماهنگی ملی باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، شامگاه روز چهارشنبه در همایش سالیانه انجمن خبرنگاران استان سمنان، در یکی از مجتمع‌های رفاهی مهدی‌شهر، با بیان اینکه این پنجمین جلسه ای است که طی ماه جاری با خبرنگاران محترم استان داشته ام و از این بابت خوشحالم، اظهار داشت: حضور در جمع خبرنگاران را برای خود فرصتی مغتنم می شمارم.‌

استاندار سمنان، با بیان اینکه خبرنگاران بصورت مستمر نهاد قدرت را نقد کنند اما توقع داریم که مرز نقد و قدرت حفظ شود، تصریح کرد: خبرنگاران حلقه واسط برای انتقال واقعیت ها به مخاطبین هستند.

وی با بیان اینکه اگر نقش واسطه ای بین دولت و مردم بدرستی اعمال شود ، هم مردم و هم دولت از عملکرد رسانه ها رضایت داشته و از آنان استقبال خواهند کرد، افزود: پلتفرم عملیات روانی دشمن ، ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم است، لازم است تا خبرنگاران ورود مسئولانه داشته باشند.‌

آشناگر با بیان اینکه خبرنگاران باید پرچمدار انسجام و هماهنگی ملی باشند، خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنند در تمام دنیا محبوب و عزیز مردم هستند ، اگر می خواهید کماکان عزیز باشید باید قلم خود را نیز عزیز داشته و خود را به هیچ جریان و گروهی نفروشید.

وی با بیان اینکه شرایط کشور ، شرایط حساسی است و مردم بسیار جانانه مقاومت کردند،گفت: ملت ایران ، ملتی عزیز و با عظمت است و در مقابل همه کسانی که قصد تخریب و تحقیر این ملت را داشته باشند مغرور خواهیم بود.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بمدت پنج سال در شرایط بسیار مناسب ، اقدامات بسیار ارزشمندی را ارائه داد که لازم است این موضوع تبیین شده و سهم دشمنان در ایجاد فشار علیه مردم بازگو گردد، افزود: تمام آمارها نشان می دهد که ما در حال پشت سر گذاشتن موقعیت شوکَِ وارد شده به کشور و تثبیت موقعیت می باشیم.

وی گفت: دولت موظف به ایجاد محیط امن و آرام برای حضور در انتخابات و اجرای دقیق و بی حاشیه آن و تامین حضور حداکثری مردم می باشد که رسانه ها نقش مهمی در این مهم دارند.

آشناگر با بیان اینکه مردم بهترین داور برای سنجش توانمندی و موفقیت کاندیداها و توانمندی های آنان می باشند، تصریح کرد: خبرنگاران ، امید را به جامعه تزریق نمایند و مردم را به آینده امیدوار کنند و برای این‌مهم‌ ابتدا باید خود امیدوار باشند.

وی با بیان اینکه دیر یا زود قله های پیشرفت را طی خواهیم کرد،گفت: خبرنگاران باید از اختلافات پرهیز نموده و تلاش کنند تا اختلاف افکنان را به جامعه معرفی نمایند.

استاندار سمنان با بیان اینکه پردازش خبر و تحلیل رویدادها بیشترین نقش را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارد، افزود: معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان نشست ماهیانه با خبرنگاران را برای تبیین موقعیت ها برگزار کند.

وی گفت: ما خود را عقل کل ندانسته و معتقدیم که در میان اقشار مردم و بویژه خبرنگاران افرادی هستند که دارای تحلیل خوب و مناسب از موقعیت های جامعه می باشند که انتظار یاری و همراهی این عزیزان را داریم.

آشناگر خاطرنشان کرد: سهم بانوان در مدیریت کشور پایین است و متاسفانه بانوان نیز تمایلی به پذیرش مسئولیت از خود نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه بافت خبرنگاران استان ، بافت مردمی است ، لذا توقع داریم خبرنگاران در جریان سازی و تبیین موقعیتهای سیاسی و اجتماعی کمک کنند، گفت: خبرنگاران شجاعت به خرج داده و در شفاف سازی فعالیتها و مبارزه با فساد کمک نمایند.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه مرجع برخورد با تخلفات دستگاه قضایی است ، اما نقش خبرنگاران در شفاف سازی جامعه نیز نقشی بی بدیل می باشد،گفت: امیدواریم با کمک خبرنگاران بتوانیم‌گام‌های توسعه را شتابان طی نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha