جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت علی(ع) در روز قیامت میزان سنجش اعمال همه انسان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی‎قمی، در ویژه برنامه میلاد امام کاظم(ع) که با حضور پرشور زائران در صحن جامع رضوی برگزار شد، عنوان کرد: وزن و میزان از واژه‌هایی است که در قرآن فراوان به کار رفته و در روایات اسلامی ما میزان به امام علی(ع) تفسیر و تطبیق داده شده است.

وی اظهار کرد: در زیارتنامه حضرت علی(ع) می‌خوانیم «السلام علیک یا میزان الاعمال یا اباالحسن، یا امیرالمؤمنین» به این معنی که امیرالمومنان حضرت علی(ع) میزان سنجش اعمال است.

خطیب حرم مطهر رضوی تصریح کرد: مؤمنان توجه داشته باشند که خوش‌خلقی عبادتی بدون هزینه و عیاری سنگین برای قیامت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی ادامه داد: حضرت علی(ع) آن قدر اهل صبر و گذشت بود که وقتی پای منبرشان شخصی به ایشان دشنام داد و حضرتشان را لعن کرد از او گذشت کرد و نگداشت دیگران او را مذمت کنند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) هر روز بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب در مسجد می‌نشستند و پس از تعقیبات نماز، پاسخگوی مردم بودند و با محوریت تفسیر قرآن و بیان احکام شرعی سخنرانی‌ می‎کردند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: اکنون هیئت‎های مذهبی برای اقامه عزای دهه اول محرم آماده می‌شوند، من از همه این عزیزان می‌خواهم که در مراسم‌های عزاداری حتما به قرائت قرآن و بیان احکام شرعی اهتمام ورزند.

وی افزود: متاسفانه اکنون برخی هیئت‌های مذهبی قرائت قرآن را فقط برای تشریفات اول مراسم و جمع شدن اعضای هیئت برگزار می‎کنند، در حالی که این قرائت یک نوع بی‎احترامی به قرآن محسوب می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: الگوی همه ما باید همان مراسم‎های سخنرانی امام علی(ع) باشد، یعنی هم تفسیر قرآن باشد و هم بیان احکام شرعی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha