پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان حضور برخی از فرقه های منحرف در منطقه و استان را تنها برای ایجاد اختلاف بین طلاب سنی و شیعه عنوان کرد و گفت: اگر بتوایم وحدت کنونی بین طلاب و مدارس علمیه اهل سنت و اهل تشیع را همچنان حقظ کنیم بی شک این فرقه ها روز به روز کم رنگ تر خواهند شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: ان شاء الله در سال تحصیلی پیش روی،  شاهد رشد کمی و کیفی مدارس علمیه این استان به مانند سالهای گذشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه سطح علمی طلاب کردستانی عالی است، افزود: خوشبختانه طبق آمارها و نیز مقایسه هایی که با طلاب سایر استانهای کشور داشته ایم، طلاب کردستانی علیرغم برخی کمبودهای نرم افزاری و سخت افزاری بازهم در بعد علمی، پژوهشی و تهذیبی جایگاه مناسبی در سطح کشور دارند.

این استاد حوزه ادامه داد: بی شک وضعیت مطلوب طلاب کردستان معلول تلاش اساتید زحمتکش حوزوی و نیز برنامه ریزی های درسی سازماندهی شده می باشد، لذ امید داریم که امسال هم بتوانیم در بحث آموزش و تهذیب طلاب کارنامه خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گرچه از نظر آماری شاید طلاب کردستانی در بعد کمی نسبت به دیگر استانهای کشور در سطح پایین تری باشند، ولی سطح علمی و آموزشی آنها از میانگین کشوری بالاتر است و این برای مدارس علمیه این خطه مایه افتخار و مباهات است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود از اساتید حوزوی خواست که طلاب را تشویق به انجام امور پژوهشی نمایند و عنوان داشت: کردستان از چندین منظر دارای حساسیت های ویژه ای است، لذا باید بتوانیم با برنامه ریزی های مناسب این حساسیت ها را نه تنها کم کنیم بلکه به فرصتی برای مدارس علمیه، آموزش و بسترسازی آموزش های دینی و فرهنگی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مرزی بودن استان کردستان گفت: فرقه ها و نحله های منحرف بسیاری در مرزهای این استان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و تخریب چهره اسلام و پهن کردن سفره اختلاف بین برادران اهل سنت و اهل تشیع هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: لذا اساتید حوزوی باید این وضعیت خاص منطقه را به خوبی احساس کنند، بنابراین می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی این تهدیدات فرهنگی و دینی را به فرصتی مناسبت برای نشر و توسعه اسلام تبدیل کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه در دوران حضور بنده در حوزه علمیه کردستان و حتی دیگر مدیران سابق، همیشه شاهد تعامل و ارتباط خوب بین مدارس علمیه اهل سنت و اهل تشیع در این استان بوده ایم و امیدواریم که این تعاملات وارد سطوح بالاتر شود و به روزی برسیم که طلاب اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم مدارج دینی را طی کنند.

این استاد حوزوی، حضور برخی از فرقه های منحرف در منطقه و استان را تنها برای ایجاد اختلاف بین طلاب سنی و شیعه عنوان کرد و گفت: اگر بتوایم وحدت کنونی بین طلاب و مدارس علمیه اهل سنت و اهل تشیع را همچنان حقظ کنیم بی شک این فرقه ها روز به روز کم رنگ تر خواهند شد، لذا برای اینکار باید وضعیت موجود را برای طلاب تبیین و تشریح نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha