پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاندار قم در کارگروه ارتباط با دانشگاه های استان

حوزه/ استاندار قم گفت: معتقد به مشارکت حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تصمیم سازی ها هستیم و بایستی زیرساخت های تحقق این مهم را با تعامل و همکاری ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، بهرام سرمست در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم، که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد، طی سخنانی خلأ ارتباط بین دستگاه های دولتی با دانشگاه ها را یک آسیب جدی برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه مدیران دانشگاهی و دولتی خود را بی نیاز از یکدیگر می دانند.

استاندار قم با تاکید بر تقویت ارتباط مدیران دولتی با دانشگاه ها گفت: سیاستگذاری در حوزه های اجرایی بدون پشتوانه ی علمی ناقص خواهد ماند.

رئیس شورای اداری استان قم با بیان اینکه هرگونه سیاستگذاری بدون پشتوانه ی دانشگاهی ناقص خواهد ماند افزود: از اینرو به صورت عملیاتی پیگیر ارتباط دستگاه های دولتی با دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت اساتید نخبه در کاررگروه های تخصصی استانی هستم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین استانداری و دانشگاه ها باید دوسویه باشد ادامه داد: نگاه ما حاکمیتی محض نیست، بلکه به دنبال استفاده از خرد جمعی، دانش اساتید و ذخیره ی دانایی دانشگاه های استان قم هستیم.

مقام عالی دولت در استان درگیر بودن مدیران دستگاه ها با مسائل اجرایی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به دنبال ایجاد اتاق فکری برای ارائه اطلاعات بروز و کارشناسی به مدیران اجرایی هستیم.

سرمست با اشاره به اهمیت نقش آفرینی دانشگاه های استان در حل معضلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی خاطرنشان کرد: هر یک از کارگروه های تخصصی ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها می بایستی یک طرح را به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار داده و راهکار عملیاتی برای یکی از مشکلات اساسی استان قم ارائه دهند.

استاندار قم همچنین حوزه ی فرهنگ را دارای اهمیت ویژه در ام القرای جهان تشیع دانست و گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیادی در استان قم دارای ظرفیت های علمی لازم برای کار در این حوزه و ارائه ی راهکارهای عملیاتی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه به مدیریت بخشنامه ای اعتقاد ندارم بیان کرد: معتقد به مشارکت حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تصمیم سازی ها هستیم و بایستی زیرساخت های تحقق این مهم را با تعامل و همکاری ایجاد کنیم.

استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر احصای مسائل زیرساختی در حوزه های مرتبط توسط مدیران دستگاه های اجرایی گفت:‌ بایستی ضمن شناسایی نیازها، دانشگاه هدف نیز مشخص و از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه ها برای بررسی و ارائه راهکار کارشناسی اقدام شود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha