شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معرک نژاد

حوزه/ مدیر مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: برای آن که که معنویت تخت فولاد از بین نرود و این معنویت در این مجموعه حفظ شود نیازمند وجود افرادی برای فعالیت با شاخصه معنویت است که قطعاً مجموعه حوزه‌های علمیه و روحانیت صلاحیت دارند.

سید علی معرک نژاد  در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون نحوه ارتباط حوزه‌های علمیه با مجموعه فرهنگی تخت فولاد و نیازهای طرفین، اظهار کرد: یکی ازنکات لازم این بوده که هر مکانی نیازمند وجود افراد اهلیت دار است.

وی بابیان اینکه اگر تخت فولاد را یک بررسی کنیم متوجه می‌شویم که مجموعه تخت فولاد به عنوان مجموعه‌ای مذهبی و دینی شناخته می‌شود گفت: معنویت در مجموعه تخت فولاد سرآمد دیگر شاخصه‌های این مجموعه مهم است.

معرک نژاد ادامه داد: برای آن که که معنویت تخت فولاد از بین نرود و این معنویت در این مجموعه حفظ شود نیازمند وجود افرادی برای فعالیت با شاخصه معنویت است که قطعاً مجموعه حوزه‌های علمیه و روحانیت صلاحیت دارند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه با معنویت به خوبی آشنا هستند، لذا باید برای برنامه‌ریزی و رصد حفظ معنویت مجموعه تخت فولاد ورد کنند، به نظر می‌رسد طلاب و حوزه‌های علمیه نقش مهمی در این بستر دارند

مدیر مجموعه فرهنگی-مذهبی تخت فولاد اصفهان اذعان کرد: یکی از بهترین فضاها برای انجام فعالیت حوزه‌های علمیه و طلاب در عرصه شهری، همین مجموعه تخت فولاد است که این مجموعه یک مزیت مغتنم برای اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌ها و رجالی که در تخت فولاد مدفون هستند زمانی خود زمامدار حوزه‌های علمیه جهان تشیع و یا اصفهان و حاکمیت بوده‌اند، لذا تبیین و تعریف این علما برای طلاب جوان و جامعه فعلی از رسالت‌های مهم بر دوش طلاب حوزه‌های علمیه است.

معرک نژاد اذعان داشت: از سال 96 طبق جلسات مشورتی که با مجموعه‌های حوزوی انجام شد، بحث ارتباط عمیق‌تر با طلاب و برگزاری  تورهای گردشگری تخت فولاد ویژه طلاب مدارس علمیه آغاز شد.

وی ادامه داد: برگزاری چندین دوره تورهای گردشگری مذهبی ویژه طلاب مدارس علمیه سطح استان و حتی کشور در سطح مجموعه تخت فولاد از سال 96 تا به امروز انجام‌شده است که استقبال خوبی از سوی طلبه‌ها شد.

مدیر مجموعه فرهنگی-مذهبی تخت فولاد اصفهان بیان کرد: البته مدل کاری و نحوه ارتباط با حوزه‌های علمیه را امسال کمی تغییر داده و به سمت برپایی نمایشگاه‌های عکس و آثار علمای تخت فولاد در سطح مدارس علمیه رفتیم.

وی ابراز کرد: تولید و ارائه محتواهای لازم برای طلاب حوزه‌های علمیه و برگزاری بزرگداشت‌های علماهای بزرگ حوزه‌های علمیه از جمله مصادیق همکاری تخت فولاد با مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان است.

معرک نژاد تأکید کرد: در عرصه تولیدات مکتوب، فعالیت پژوهشی، تولید کتاب‌ها و ویژه‌نامه‌های ماندگار با رویکرد علمای بزرگ دینی مدفون تخت فولاد، تولید محتواها برای فضای مجازی، برپایی نمایشگاه‌ها در سطح مساجد و سطح شهر از جمله عرصه‌هایی است که می‌تواند زمینه همکاری مجموعه تخت فولاد با حوزه‌های علمیه باشد .

وی اظهار کرد: امروزه یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفی تخت فولاد و علمای خلف گذشته در دست روحانیت از طریق تریبون‌ها، منبرها و مجالس وعظ و بحث است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha