پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جعفر مرادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: خدای متعال در میان همه اعمال بندگانش مزد رسالت خاتم‌الانبیا را مودت قرار داده است که مودت را می‌توان شرکت در مجالس و محافل اهل‌بیت تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام جعفر مرادی، امروز در همایش تبیین و تحلیل مباهله در حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه ویژه ائمه اطهار (ع) و ولایت، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم در میدان اعتقاد باید اعتقاد جاذب و تصمیم قاطعی داشته باشیم تا در تمام ابعاد فکری و عملی و اخلاقی فرمان خدا و رسول خدا و حجت‌های خدا را دقیق و کاملاً صحیح اجرا کنیم که خود این تصمیم و نیت موجب امید و قدرت در زندگانی به انسان می‌شود.

این استاد حوزه علمیه گفت: خدای متعال در میان همه اعمال بندگانش مزد رسالت خاتم‌الانبیا را مودت قرار داده است که مودت را می‌توان شرکت در مجالس و محافل اهل‌بیت تعریف کرد.

حجت‌الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: مودت کار قلب است و با قلب مؤمنین رابطه نزدیکی دارد؛ زیرا قلب انسان‌ها فرمان دهنده بدن انسان است؛ ازاین‌رو محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت موجب پاکیزه شدن فکر، بدن و روح انسان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به قرآن کریم اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که منِ پیغمبر 23 سال برای شما مؤمنان زحمت کشیده و تلاش کرده‌ام فقط من یک درخواست از شما بنده‌ها دارم که بعد از من و در زمان حیات من نسبت به اهل‌بیت من مودت داشته باشید و مودت به غیر از محبت است که به وسیله چشم، گوش، زبان، دست‌ها و پاها احساس خواهد شد.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت اطاعت از دستورات خداوند متعال ابراز کرد: کسی که فرمان خدا و رسول خدا را اطاعت کند پاداشش این است که در قیامت و حتی در این دنیا و برزخ با کسانی خواهد بود و محشور می‌شود و نشست و برخاست می‌کند و با کسانی هم‌سفره و هم لقمه خواهد شد که آنان از بهترین بندگان خدا محسوب می‌شوند و آنان امامان و معصومین هستند.

حجت‌الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: در این رابطه خداوند در قرآن کریم آیه 6 و 7 سوره الفاتحه می‌خوانیم «اهدِنَا الصٌراطَ المُستَقِیمَ صِرَاطَ الٌذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِم وَ لَا الضٌآلٌیِن» و از خداوند می‌خواهیم ما را به راهِ مستقیم هدایت فرما راه کسانی چون پیامبران، صدیقان، شهیدان و صالحان که به خاطر شایستگی‌شان به آنان نعمتِ ایمان و عمل شایسته عطا کردی، هم آنان که نه مورد خشم تو هستند و نه گمراه‌اند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مؤمنین در بهشت برین اهل‌بیت و امامان و معصومین هستند، با اشاره به آیه 17 سوره الفتح، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «مَن یُطِعِ اللٌهَ وَ رَسُولَهُ یُدخَلهُ جَنٌتٍ تِجرِی مِن تَحتِهَا الأنهَرُ وِ مِن یَتَوَلٌ یُعَذٌبهُ عِذِابًا أَلِیمًا» یعنی کسی که از خدا و پیامبرش اطاعت کند، او را در بهشت‌هایی درآورد که زیرِ درختانِ آن نهرها جاری است و هر کس روی برگرداند او را به عذابی دردناک عذاب می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha