جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملایی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور، گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی جنایات تروریستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم هشتم و هفدهم شهریور در بیرجند گفت: انقلاب اسلامی توسط مردم به پیروزی رسید و با خون هزاران شهید پاک و حضور مردم در صحنه حفظ و حراست شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به اقدامات و دشمنی‌های همیشگی منافقین جنایتکار با پشتیبانی دولت‌های مستکبر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: با نگاهی به گوشه ای از تاریخ انقلاب می توان به جنایات متعدد گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و تلاش‌های بی وقفه مستکبران علیه اسلام، مردم و دولت اسلامی پی برد به گونه ای که تنها در فاصله دو ماه از تیر سال ۱۳۶۰ تا شهریور همان سال، شخصیت های برجسته نظام، مانند بلند پایه ترین شخصیت قضایی کشور و یارانش، شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن، و نیز رئیس جمهور و نخست وزیر، شهیدان دکتر رجایی و باهنر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ملایی با بیان وقایع اتفاق افتاده در ۱۷ شهریور ماه ۵۷ خاطرنشان کرد: در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ به رغم اعلام حکومت نظامی، مردم جهت احقاق حقوق خویش دست به تظاهرات زدند و رژیم پهلوی، مردم بیگناه و حق طلب را در میدان ژاله تهران به خاک و خون کشید. این خون های پاک موجب شکست رژیم طاغوتی پهلوی و پیروزی جمهوری اسلامی شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نیز گروهک‌های خود فروخته بر علیه مردم و نظام اسلامی دست به ترورهای کم سابقه زدند و صدام نیز با حمایت مستقیم دولت های استکباری، جنگ را بر مردم ایران تحمیل نمود، اما با پشتیبانی مردم از نظامشان و لبیک آنان به ندای ولی فقیه و نثار خون پاکشان، جمهوری اسلامی با اقتدار و پویایی روزافزون به کار خویش ادامه داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به انیکه تبیین و آگاه سازی نسل جوان در این برهه از زمان دارای ضرورت و اهمیت بسیار است، عنوان کرد: دراین برهه حساس با ابزار و روشهای به روز و تاثیر گذار، بویژه برای نسل جوان و نوجوان که آن زمان رادرک نکرده اند، باید آگاه سازی صورت بگیرد و مسئولین نیز در قبال حمایت های بی دریغ مردم وظیفه سنگینی در خدمتگذاری ولی نعمتان خویش دارند.

حجت الاسلام ملایی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر در هفتم شهریور ماه خبر داد و تاکید کرد: مراسم بزرگداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر در پنجشنبه هفتم شهریور ماه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بیرجند با حضور مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزار ی نشست های تبیینی و تحلیلی در مساجد، ادارات و محافل، فعال سازی سایت ها وکانال ها، پرداختن به مناسبت های مذکور در خطبه ها و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه و فضاسازی محیطی در جهت تبیین جنایات منافقین و سردمداران استکبار و آشنایی با ایام الله و مقام شامخ شهیدان ازجمله شهدای دولت و شهدای ۱۷ شهریور با عنایت به ظرفیت عظیم ماه محرم الحرام را از اهم مصوبات جهت بزرگداشت این ایام است.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha