پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج خطاب به طلاب گفت: شاید امروز در جامعه برخی افراد مغرض سهوا یا حتی تعمدا مسیری که شما انتخاب کرده اید را به سخره بگیرند، ولی بدانید این مسیر، بهترین، سالم ترین و خدایی ترین مسیر است و باید به خود افتخار کنید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، عصر امروز در نشستی با جمعی از طلاب جدیدالورود اهل سنت کردستان اظهار داشت: ورود شما  به مدارس علمیه هم برای جامعه و هم خودتان از اهمیت و جایگاه معنوی بسیار والایی برخوردار است.

وی با اشاره اینکه طلبه شدن، همت، تقوا و ایمان می خواهد، گفت: کسانی که مسیر طلبگی و خدمت و تبلیغ دین را برمی گزینند بی شک پاداش عمل و انتخاب خویش را از خداوند متعال خواهند گرفت.

امام جمعه سنندج ادامه داد: اولین و مهمترین ویژگی هر طلبه ای باید تقوا، پرهیزکاری و ترس از خدا باشد و در هر جا و هر مکان خداوند را ناظر بر اعمال خداوند ببینید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طلبه باید در مسیر طلبگی خود دارای انگیزه باشد، افزود: طلبه اگر می خواهد در آینده به مبلغ و هادی مردم تبدیل شود، باید انگیزه لازم را برای طی این مسیر داشته باشد و فراز و فرودهای های زندگی را از همین حالا بپذیرد.

ماموستا خدایی اظهار کرد: طلبه شدن کار هر کسی نیست و هر کسی نمی تواند به خواسته های مادی و دنیوی پشت پا بزند، ولی شما توانسته اید که این کار مهم را انجام دهید.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شاید امروز در جامعه برخی افراد مغرض سهوا یا حتی تعمدا مسیری که شما انتخاب کرده اید را به سخره بگیرند، ولی بدانید این مسیر، بهترین، سالم ترین و خدایی ترین مسیر است و باید به خود افتخار کنید.

ماموستا خدایی در ادامه افزود: هرگز در طی مسیر طلبگی دین خسته و دلزده نشوید و  اجازه ندهید که یاس و ناامیدی شما را از پای درآورد. شما خود را فدای توسعه و نشر معارف دین مبین اسلام نموده اید و ادامه دهنده راه انبیا و بزرگان دین هستید و این موقعیت برای هر کسی پیش نمی آید.

امام جمعه سنندج گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حوزه ها و مدارس علمیه در کشور فعال هستند و مشکلاتی که در دوران طلبگی ما وجود داشت، اکنون برطرف شده است، لذا از این فرصت برای آموختن علوم دینی نهایت استفاده را ببرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha