جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ این که در فضای مجازی و یا برخی رسانه‌ها اعلام شده کردستان به لحاظ فساد اداری، استان اول کشور است، نمی‌توانم قضاوتی روی آن داشته باشم، ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگین است. استاندار باید با تشکیل یک تیم تخصصی به صورت جدی رسیدگی کند، اگر واقعیت دارد خیلی سریع برخورد شود وگرنه ما برای مقابله با موضوع و اطلاع‌رسانی‌ها ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات استان کردستان که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امروز متاسفانه جامعه به سمتی رفته که اگر فردی حجاب و حیا دارد به آن با چشم بد نگاه می‌کند و بی‌حجابی و بی‌عفتی به نوعی فرهنگ غالب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی بر ضرورت توجه به احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: زن و مرد در جامعه اسلامی باید در امر به معروف و نهی از منکر نقش داشته باشند تا بتوان آن را در جامعه نهادینه کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امام حسین(ع) دلیل قیامش را اصلاح وضعیت جامعه به وسیله امر به معروف و نهی از منکر کردن عنوان فرموده است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشورایی امام حسین(ع) است و ما نیز به عنوان پیروان امت رسول الله و رهروان اهل بیت ایشان باید در این مسیر حرکت و گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌ شاهرودی یادآور شد: ائمه جمعه و جماعت به عنوان منادیان فکری و ستون روشنگری و بصیرت‌افزایی باید نسبت به مناسبت‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند و نسبت به آن اطلاع‌رسانی کنند که این کارها موجب ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقابله با فساد در نظام اسلامی یقه سفید و مردم عادی نمی ‌شناسد، بیان کرد: این که در فضای مجازی و یا برخی رسانه‌ها اعلام شده کردستان به لحاظ فساد اداری، استان اول کشور است، نمی‌توانم قضاوتی روی آن داشته باشم، ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگین است. استاندار باید با تشکیل یک تیم تخصصی بنا به دستور رئیس دستگاه قوه قضائیه به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کند، اگر واقعیت دارد خیلی سریع برخورد کنند وگرنه ما برای مقابله با این موضوع و اطلاع‌رسانی‌ها ورود پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌ شاهرودی اظهار کرد: دادن چنین آمار و ارقامی از دسیسه‌های دشمنان برای ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان و کمرنگ نشان دادن خدمات ارزشمندی است که به برکت نظام در این استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فساد تنها به دزدی خلاصه نمی‌شود و می‌تواند شامل حوزه‌هایی مختلف باشد، افزود: قطعا در بین جامعه مدیران ما افراد سالم بسیار زیاد است اما سوء استفاده کننده هم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مدیر جمهوری اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: کسی که بسیاری از ارزش‌ها را نادیده و حتی در مدیریت خانواده خود کم می‌آورد نمی‌تواند مدیر لایقی در نظام جمهوری اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha