جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین معتمد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معتمد با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه ها نباید به استحکام نظام آسیب بزند تاکید نمود که هر اختلافی که به استحکام نظام و انقلاب آسیب بزند چون در راستای خواست و اراده دشمن است می تواند زمینه فتنه فتنه گران را مهیا کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین معتمد درآستانه فرا رسیدن ماه محرم در جمع کارکنان، مدیران و فرماندهان  این یگان اظهار داشت: زیارت عاشورا در هر ایامی فضیلت دارد بخصوص در محرم و صفر که مداومت بر آن ثواب و اثرات فراوانی در امور دنیوی و اخروی انسان ها دارد، زیارت عاشورا و عزاداری حسین بن علی (ع) و مجالس حسینی باید در راستای ماندگاری و حفظ انقلاب و نظام مقدس اسلامی باشد.

وی افزود: ما در ماجرای کربلا و همچنین در مضامین زیارت عاشورا دو مصیبت را شاهدیم : یکی مصیبت عظیم که همان شهادت وجود مقدس و نورانی ابا عبدالله الحسین (ع)، خاندان مکرمشان و یاران با وفای امام (ع) است و مصیبت اعظم که محرومیت جامعه انسانی از حاکمیت رهبران دینی و ولی خدا و کنار گذاشتن راهبران دینی از هدایت و رهبری جامعه بشری است .

حجت الاسلام والمسلمین معتمد خاطر نشان ساخت: این دو مصیبت، تلخ و ناگوارند و لکن مصیبت محرومیت جامعه از رهبری و هدایت و حاکمیت ولی خدا، بزرگتر از مصیبت شهادت حسین بن علی(ع) و خاندان و یاران با وفایش است .

فرمانده تیپ83 امام جعفر صادق(ع) یادآور شد: اصلا حسین بن علی (ع) با زن و فرزند به میدان شهادت آمد و شهادت را با آن وضعیت سخت پذیرفت که مانع وقوع مصیبت اعظم شود. و دشمنان مکتب توحید و اسلام، مصیبت عظیم را بر حسین بن علی (ع) تحمیل کردند تا راه را برای مصیبت اعظم باز کنند و جامعه را از هدایت و رهبری ولی خدا محروم سازنند، لذا امروز باید مراقب باشیم؛ اینکه امام(ره) فرمودند : حفظ نظام اسلامی واجب است و اوجب واجبات است ، این برای جلوگیری از تکرار مصیبت اعظم بر جامعه اسلامی وانسانی است.

وی گفت: به تعبییر امام (ره)، حفظ نظام اسلامی بر حفظ افراد مقدم است ولو اینکه آن فرد امام زمان (عج) باشدچون امام هم مانند حسین بن علی (ع) جان خود را برای حفظ اسلام فدا می کنند. بنابراین امروز مصلحت حفظ نظام اسلامی مقدم بر مصالح شخصی و گروهی است .

حجت الاسلام والمسلمین  معتمد خاطر نشان ساخت: معیار مشروعیت افراد، شاقول مقبولیت و صحت عملکردها، مواضع سیاسی و رفتارهای اشخاص و شخصیت ها، رعایت مصلحت نظام اسلامی و عمل به تدابیر و منویات حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) است،

وی در پایان تاکیدکرد: امروز بزرگان و نخبگان وخواص جامعه باید به حسین بن علی (ع) اقتدا کنند تا به بنیان نظام اسلامی و حاکمیت ولی خدا در کشور آسیبی از طرف بدخواهان و معاندان وارد نشود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha