چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر گفت: حوزه‌های علمیه آماده همکاری و تعامل با دولت درزمینهٔ اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امشب در دیدار با محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: شهر قم با ویژگی‌هایی که دارد منحصربه‌فرد است و باید توجه بیشتری به این شهر مهم از سوی مسئولان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: قم دارای ۷۴ هزار دانشجو با ۳۱ مرکز دانشگاهی است که نشان‌دهنده ظرفیت بالای علمی این شهر است.

آیت‌الله اعرافی به تعداد طلاب در قم نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۱۰۰ هزار نفر از ایران و جهان در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه قم هستند، علاوه بر این ۵ هزار استاد و ۵ هزار محقق نیز در قم وجود دارد.

وی با بیان این‌که از همه روستاها و شهرها و بالای ۱۰۰ کشور دنیا در قم طلبه وجود دارد، ادامه داد: ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم وجود دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ مجله علمی و پژوهشی در قم منتشر می‌شود که نشان‌دهنده توجه ویژه طلاب و حوزویان به پژوهش و تحقیق است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان این‌که بالای ۱۰۰ کتابخانه نیز در قم وجود دارد، تأکید کرد: قم دومین شهر انتشاراتی کشور است و در حقیقت ۵ هزار اثر در سال منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ دوره نیز کتاب سال حوزه در قم برگزار شده است و ۵۰۰ درس فقه و خارج در قم با استقبال حوزویان برگزار می‌شود.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: قم درزمینهٔ زیارتی نیز سالانه بین ۲۳ الی ۲۵ میلیون زائر مسافر دارد که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم ایران اسلامی و جهان تشیع برای تشرف به حرم حضرت معصومه (س) است.

وی به اقدامات انجام‌شده در مرکز مدیریت حوزه در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در دو سال اخیر از نقطه آغاز برنامه‌ریزی را شروع کردیم به‌طوری‌که ۵۰۰ عنوان برنامه در ۵ ساله اول برای حوزه‌های علمیه تهیه کردیم که برای اولین بار این اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله اعرافی افزود: ۴۰ دستگاه مرتبط با کارهای حوزه شناسایی‌شده‌اند که وارد تعامل و همکاری با این نهادها شده‌ایم.

وی ابراز داشت: در حوزه‌ای اقتصادی نیز آماده‌ای همکاری با دولت هستیم و بحمدالله حوزه در این زمینه اقتصادی می‌تواند کمک‌حال دولت باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه باید مطالبه گری داشته و درعین‌حال پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی وضعیت کنونی کشور را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف تصور و برنامه‌ریزی دشمنان نظام که قصد داشتند با بحران سازی کشور را از درون تضعیف کنند، امروز در اوج قدرت قرار دارد و قطعاً آینده‌ای ایران اسلامی روشن و امیدوارکننده خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha