پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محسن قمی  معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: در حال حاضر حدود 26 هزار هیات در استان تهران در حال فعالیت اند.در شهر تهران، جای جای محله ها را پر از هیات و تکیه و ارادت قلبی مردم به سیدالشهدا(ع) را به چشم می بینید که همه این ها به برکت محبت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در همایش پیام آوران عاشورایی ویژه مسئولین هیئات مذهبی جنوب شرق استان تهران، با اشاره به دیدار سال گذشته هیئات مذهبی با مقام معظم رهبری، گفت: امسال در حال پیگیری هستیم که جمعی از موکب داران عراقی و ایرانی که در ایام اربعین به زائران سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی می کنند نیز به این جمع اضافه شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: الحمدلله در حال حاضر حدود 26 هزار هیات در استان تهران در حال فعالیت اند. شما در شهر تهران، در دهه محرم که تردد می کنید، جای جای محله ها را پر از هیات و تکیه و ارادت قلبی مردم به سیدالشهدا(ع) را به چشم می بینید که همه این ها به برکت محبت اهل بیت(ع) است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری تصریح کرد: متاسفانه بعضی ها می خواهند از طریق رسانه ها، تهران را به عنوان شهری فاسد معرفی کنند که کاملا دروغ است. البته موارد اندک فساد گاها مشاهده می شود ولی قابل مقایسه با ارادت مردم به مکتب اهل بیت(ع) نیست. کدام جریان می تواند تاسوعا و عاشورا این سیل خروشان مردم را به خیابان ها بکشاند؟ دشمن در حال تلاش است که نشان دهد دو کشور شیعی ایران و عراق، حکومت فاسدی دارند. مواظب باشیم ما نیز با رفتارمان و عملکردمان به این باور غلط دامن نزنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: وجود هیات ها موازنه قدرت در جهان را عوض کرده است. در سال اولی که حدود دو میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند، نیروهای آمریکایی در عراق، از شوکت این هیت ها وحشت کرده بودند. دشمنان به دلیل اثرگذاری بالای هیات ها، تمام تلاش خود را می کنند که از طریق مداح، روحانی و از هر طریقی که امکان دارد به هیات ها نفوذ کنند. این لباس هیاتی که شما عزیزان به تن دارید، همانند لباس احرام باارزش است. مواظبت کنید که آن را خدای ناکرده با چیز بی ارزشی عوض نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین قمی در پایان با اشاره به سه نکته اصلی از وظایف هیئات مذهبی، خاطرنشان کرد: اولا در مساله کربلا و عاشورا نقل درستی به مردم ارائه شود. ثانیا علاوه بر چگونگی، چرایی حادثه عاشورا نیز بیان شود. تحلیل علل و عوامل قیام امام حسین(ع) مساله مهمی است که باید عنوان شود. نکته سوم مساله تطبیق و تعیین مصداق برای عاشوراست. مساله عاشورا در طول تاریخ ادامه دارد و ابتر نخواهد ماند. ما باید بدانیم که یزید زمانمان چه کسی است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha