پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آمریکا

حوزه/ ماموستا سیدمحسین حسینی؛ یکی از قضات اهل سنت در کردستان گفت: خطبه های روحانیون در آرامش جامعه، بصیریت افزایی و ... تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا سیدمحسن حسینی امروز در نشست تخصصی جمعی از ائمه جمعه و جماعت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: در محضر علما و روحانیون نشستن توفیق بزرگی است که امیدوارم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال درقرآن می فرماید انبیا بر امت های مختلف فرستاده شدند که جامعه بشریت را هدایت کنند،  عنوان کرد: دشمنان انبیا خیلی بیشتر از آنچیزی است که تصورش را می کنیم پیامبران را اذیت کردند ولی انبیاء همواره در برابر آنان نرمش داشته اند و هرگز  در انجام رسالت خود خسته نمی شدند.

ماموستا حسینی در ادامه افزود: پیامبر مکرم اسلام به عنوان آخرین پیامبر الهی با صبر و بردباری تمام در برابر دشمنان اسلام قرار گرفت و برای بازگشت آنان از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

وی افزود: اکثر مفسرین آورده اند که سعادت جامعه بشریت در گرو چهار رکن مهم است که یکی از مهم‌ترین این ارکان انبیا الهی هستند.

حسینی با اشاره به اینکه علما وارثان انبیا هستند، افزود: علما کسانی هستند که با انبیا محشور می‌شوند امروز علما اگر در رسالت الهی که در دست دارند و تریبون که در اختیار دارند به درستی انجام وظیفه نکنند و کوتاهی کنند فردای قیامت باید پاسخگو خواهند بود.

وی با بیان اینکه مهم نیست که شما امروز منبر و محرابی در اختیار دارید این مهم است که شما چه خروجی از این منبر داشته باشید، گفت: دشمنان امروز جدی تر از گذشته به مقابله با اسلام ایستاده اند لذا شما باید جامعه را روشن کنید و مسائل مهم و روز را برای مردم تشریح نمایید.

این استاد حوزه علمیه اهل سنت با بیان اینکه متاسفانه خطبه روحانیون امروز کمرنگ شده است، گفت: خطبه های روحانیون در آرامش جامعه، بصیریت افزایی و ... تاثیرگذار است.

ماموستا حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت سنت امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کند مورد تشویق  جامعه و هم حاکمیت قرار می گیرد که این ارزش بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه کردستان باید پایگاه علم کلام، پایتخت شهادت و پایگاه تدریس باشد، افزود: نباید اجازه دهیم در این استان که پایگاه علم و کلام است برخی رفتارها انجام شود، باید براساس شرع اسلام در برگزاری کارهای فرهنگی جلو برویم.

این کارشناس دینی اهل سنت با بیان اینکه فلاسفه و فقهای اهل سنت همواره مداح اهل بیت علیه السلان بوده اند، گفت: مردم کردستان همواره ارادت خاصی به اهل بیت علیم السلام داشته اند.

وی اضافه کرد: امروز متاسفانه با وجود عقیده و باوری که به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین علیه السلام داریم بازهم از بیان آنکه برجست نخوریم، رفتاری محافظه کارانه در پیش می گیریم.

حسینی اذعان کرد: این وظیفه تک تک ماست که نسبت به تبیین سرگذشت انبیا و به ویژه واقعه عاشورا که با فلسفه احیای دین پیامبر توسط نوه آن حضرت صورت گرفت حساس و تلاش کنیم.

وی افزود: بسیاری از علما و بزرگان اهل سنت در مدح اهل بیت (ع) همواره سنگ تمام گذاشته و ما هم باید رهرو این عزیزان باشیم.

ماموستا حسینی با بیان اینکه حکومت پادشاهان رفتنی است، گفت: علما حاکم قلب هستند و روی روح انسان ها کار می کند از این رو ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه اگر عاشورا نبود قسمتی از خلفای بنی امیه چه بر سر جامعه می آوردند، گفت: بی شک اگر امام حسین (ع) در عاشورا با یزیدیان بیعت می کرد رهبر معظم انقلاب ما نیز امروز مجبور به بیعت کردن با آمریکا بود.

حسینی اضافه کرد: همان چیزی را که روزی یزد از امام حسین (ع) می خواست امروز هم آمریکا و اسرائیل از ایران می خواهند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همه ما به عنوان علمای دینی چگونه می توانیم این را قبول کنیم که کشورهای عربی آغوش خود را به روی آمریکا به عنوان دشمنان واقعی اسلام باز کرده اند.

این کارشناس امور دینی اهل سنت افزود: اگر به عنوان منادیان فکری جامعه عزت رهبری را دوست دارید که می فرمایند "سگ به دستان دشمنان می بندیم"؛ باید در مسیر روشنگری جامعه تلاش کنیم،در غیر این صورت باید مغلوب یهود و نصارایی شویم که پیامبر و اهل بیت همواره ما را از آن منع کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی از شما علما انتظار دارد که برای تحقق سیاست های داخلی و خارجی به صورت جدی گوش به فرمان و تابع فرامین رهبر امت اسلامی باشید.

وی با بیان اینکه امروز ولی فقیه نماد شهامت و شهادت در دنیا است، گفت: امروز عزت ایران اسلامی و ملت به واسطه رهبری است ولاغیر و ما به عنوان پرچم داران بصیرت جامعه، باید روشنگری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha