پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آموزش قرآن

حوزه/ فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اگر والدین به تلاوت و حفظ کلام وحی اهمیت دهند، فرزندان آنان نیز به این سمت گرایش پیدا می‌کنند و قرآن جزئی از زندگی آنان می‌شود و این در راه سعادت و خوشبختی گام نهادن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سرهنگ یداله کشاورز، صبح امروز در مراسم تجلیل از عبدالکریم گرگین نفر برتر مسابقات حفظ قرآن کریم نیروهای مسلح در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر، اظهار داشت: ما برای اینکه یک جامعه قرآنی داشته باشیم باید روش و منش و رفتار قرآنی را به جوانان انتقال دهیم.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر بیان داشت: رسیدن به عمق معنویت قرآن، جز تفکر و اندیشیدن در قرآن میسر نمی‌شود و شما پاسداران که با قرآن مأنوس هستید در گام‌های بعد باید آن را سرمنشأ زندگی خود قرار دهید.  

کشاورز ادامه داد: ضرورت توجه به مباحث قرآنی و اجرای طرح‌ها و رویکردهای مناسب برای این موضوع سرلوحه و منشأ خیر و برکت برای پاسداران در مسیر تربیت صحیح اسلامی است.

وی تاکید کرد: اگر والدین به تلاوت و حفظ کلام وحی اهمیت دهند، فرزندان آنان نیز به این سمت گرایش پیدا می‌کنند و قرآن جزئی از زندگی آنان می‌شود و این در راه سعادت و خوشبختی گام نهادن است.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: افزایش تعداد حافظان قرآن یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و حراست از قرآن است که زمینه تأمل و تدبر در کلام وحی را نیز فراهم می‌آورد.

کشاورز خاطرنشان کرد: از نکات مهمی که مقام معظم رهبری نیز بعد از مأنوس شدن و حفظ قرآن بر آن تأکید فراوان داشتند تدبر و تفکر در قرآن است که قطعاً هر چه قدر این ژرف‌نگری و تفکر در اقیانوس بیکران معنویت قرآنی بیشتر باشد شما به هدف اصلی که رسیدن به قرب الهی است خواهید رسید.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: امروز اهتمام به آموزش‌های قرآنی و همایش‌های قرآنی در کشور ما روز به روز در حال گسترش است که به برکت گام اول انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: به خاطر توجه ویژه انقلاب اسلامی‌مان به قرآن کریم امروز ما حافظان و حاملان بسیار زیادی را در کشور داریم که در کشورهای خارجی رتبه‌های اول را کسب می‌کنند.

کشاورز با بیان اینکه حفظ آیات الهی در سبک رفتاری و اخلاقی انسان بسیار تاثیرگذار است، گفت: حفظ قرآن، هدف نیست، بلکه وسیله ای است تا ما با قرآن مأنوس شویم و اخلاق و کردار ما قرآنی شود و این تاثیرگذاری هم در بعد فردی و هم اجتماعی مشهود است.

در پایان این مراسم از عبدالکریم گرگین نفر برتر مسابقات حفظ 20 جزء قرآن کریم نیروهای مسلح تجلیل به عمل آمد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha