جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به ضرب و شتم بانوی طلبه آمر به معروف در همدان، گفت: بنده از حس مسئولیت این خواهر بزرگوار که به فریضه امر به معروف عمل کرده است، تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرب و شتم بانوی طلبه آمر به معروف در همدان، گفت: بنده باید  ابتدا از حس مسولیت این خواهر بزرگوار که به فریضه امر به معروف عمل کرده است، تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: آنچه امروزه در جامعه به آن محتاج هستیم این  که نسبت به انجام امر به معروف توجه بیشتری داشته باشم و برای ترویج آن در جامعه همه به میدان بیایند.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که نباید در برابر منکر ساکت باشیم، ابراز داشت: سکوت و غفلت در برابر ناهنجاری ها به توسعه هنجارشکنی در جامعه کمک می کند.

وی خاطر نشان کرد: محیط جامعه امروز باید نسبت به هنجار شکنی ها دارای حساسیت باشد و اگر این حساسیت اجتماعی تقلیل پیدا کند نتیجه اش توسعه هنجار شکنی در بین مردم خواهد بود.

نیروهای انتظامی حامی آمران به معروف باشند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که نیروهای انتظامی باید حامی آمران به معروف باشند، ابراز داشت: انتظاری که از نیروهای انتظامی در این خصوص می رود این است که در کنار عزیزانی باشند که به وظیفه دینی خود عمل می کنند.

وی تصریح کرد: آمران به معروف باید نیروی انتظامی را حامی خود بدانند و اگر در جریان این اتفاق، ماموری مرتکب تخلف شد نه تنها باید پاسخگوی این عمل باشند، بلکه به صورت قانونی نیز با او باید برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: اگر هنجار شکنان احساس امنیت داشته باشند، امنیت روانی و فرهنگی جامعه آسیب خواهد خورد و لذا همه مسئولان در نظام اسلامی موظف هستند که امنیت جامعه را تامین کنند و میدان را در اختیار هنجار شکنان قرار ندهند.

شرح ماجرا

گفتنی است، فاطمه السادات حسینی، طلبه سطح دو مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله علیها همدان و مبلّغ همدانی، در یکی از پارک‌های شهر هنگام عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله علیها همدان، روز شنبه نهم شهریور ماه با اعلام خبر «ضرب و شتم بانوی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر»، خواستار برخورد قضایی با ضاربان و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شد.

سید مجید حسینی، پدر بانوی طلبه همدانی آمر به معروف و ناهی از منکر هم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» به تشریح ماجرا پرداخت که روز گذشته، با تیتر «پدر بانوی طلبه آمر به معروف از ماجرای ضرب و شتم دخترش می گوید/ نیروی انتظامی حمایت نکرد!!+ صوت» منتشر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 0
    از نهادهای دینی و مسئولان ولایت مدار همدان بیش از این انتظار هست که نظارت خود را بر مباحث فرهنگی و اخلاقی معظوف کنند . متاسفانه قانون گریزی و مبارزه با قانون کم کم در همدان رخنه می کند .
  • ح IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    2 1
    تا اين دولت را داريم هيچ غمي نداشته باشيد همه چي حل حل حتي اصل نظام فعلا برخي از مسئولين سرشون شلوغه مي خوان سر مردم شيره بماند براي مجلس راي جمع كنن خدا رحم كنه
  • مظفری IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    2 0
    سلام درود خدا به شرف این خانم که با غیرت دینی خود در این دنیای وانفسا حجت را بر همه ما تمام کرد. اما جای تاسف است برای ماموری که نان بیت المال امام زمان(عج) را می خورد و نمکدان می شکند که جا دارد با او برخورد قانونی شود
  • حسین ملکی از کرمانشاه IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام خدا بر غیرت خانم آمر به معروف و ناهی از منکر همدانی! اما حاشا به غیرت مامور سست اعتقاد ناجا در کلانتری همدان که بی لیاقتی خود را در برابر هتاکان نشان داد و عرضه دفاع از زن غیرتمند را از خود بروز نداد.
  • مظفری از کرمانشاه IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    وقتی که برخی از گلوی گوساله سامری سخن از حجاب اختیاری و اجباری می کنند باید این حادثه پیش بیاد. ناجا وظیفه داره از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به قیمت جان حمایت کنه. ماموری دیگه در لب مرز برای امنیت خلق الله جانفشانی می کنه.
  • دکتر علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    آفرین بر غیرتت خواهر بزرگوار
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    طلبه ی عزیز کارش مخلصانه بوده امیدوارم از این طلبه ها در سطح شهرها زیاد باشند نیروی محترم انتظامی شما حمایت نکنید فقط یاد داستان سوراخ کردن کشتی باشید که اگر در کشتی فقط یک نفر در سوراخ کردن مقصر باشد همه غرق میشوند از اینها حمایت نکنید دودشان به چشم خودتان ناموستان فرزندانتان خواهد رفت